הנערים שדיווחו על הרצח בי-ם: "ראינו שקית שחורה - וחשדנו"

שלמה סמי מרציאנו ז"ל נרצח ונקבר בחצר על-פי החשד בידי שכניו, בני זוג, כנראה בשל סכסוך מתמשך

רצח, שלמה סמי מרציאנו, ירושלים, ארמון הנציב
רצח, שלמה סמי מרציאנו, ירושלים, ארמון הנציב | צילום: דוברות המשטרה

"חזרנו מבילוי וראינו אותם מביאים משטח מעץ עם ארבעה גלגלים, נמוך, ועליו שקית שחורה נפוחה גדולה. זה נראה לנו חשוד - אז התקשרנו למשטרה". שלושה ימים נעדר שלמה סמי מרציאנו ז"ל מביתו שבשכונת ארמון הנציב. רק הודות לאזרחות טובה שגילו שני נערים וחברו של מרציאנו, שמיהרו לדווח למשטרה על חשדם, ובזכות חקירה מהירה ויעילה של חוקרי הימ"ר של משטרת ירושלים - נחשף אחד ממקרי הרצח היותר קשים שנראו בבירה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

אחר הצהריים (שלישי) הותרו לפרסום פרטי האירוע המחריד. ממצאי החקירה מעלים שכבר ביום חמישי קראו בני הזוג למרציאנו להיכנס לביתם באמתלה כלשהי – אז הלמו בו באמצעות חפץ כלשהו והביאו למותו.

בני הזוג אנדריי ולצ'סקי וקלייר קרובלי, המתגוררים בשכונת ארמון הנציב בעיר חשודים שרצחו את שכנם, ביתרו את גופתו וקברו את חלקי הגופה בחצר סמוך לביתם. השניים נעצרו ביום ראשון בחשד שביצעו את המעשה, ככל הנראה בעקבות סכסוך שכנים מתמשך.

רצח, שלמה סמי מרציאנו, ירושלים, ארמטון הנציב
רצח, שלמה סמי מרציאנו, ירושלים, ארמון הנציב | צילום: דוברות המשטרה

בשלב זה, לפי החשד, השניים ביתרו את גופת הנרצח. במשטרה סבורים כי המנוח שהה בדירתם ללא רוח חיים לפחות יממה, שבמהלכה הם עטפו את חלקי הגופה והכניסו אותם לשקיות ניילון. על-פי החשד, במהלך ניסיונם לטשטש ראיות, הם דאגו לנקות ולשטוף את כל סימני הדם שהיו בדירה.

בלילה שבין שישי לשבת בסוף השבוע האחרון העבירו בני הזוג את גופתו של מרציאנו בעגלה או במריצה לגינה סמוכה לביתם, שבה הם ודיירים אחרים קיבלו חלקות מהמנהלת השכונתית בארמון הנציב וגידלו ירקות ופרחים - אז הבחינו בהם הנערים.

"ברגע שהם (החשודים ברצח - מ.נ) ראו אותנו הם עזבו את הכול והניחו את זה (הגופה) על הרצפה", הוסיפו הנערים שדיווחו למשטרה על שראו. "עברנו לידם, הם דיברו אחד עם השני. הלכנו להשקיף מרחוק כי זה סיקרן אותנו וראינו אותם ממשיכים לכיוון המשתלה. הם המשיכו וחזרו לקחת איזו חתיכה של משהו, לא ראינו מה זה היה, ואז התקשרנו למשטרה. ניידת הגיעה תוך חמש דקות. זה היה נראה לנו חשוד".

חברו של הנרצח גילה: הבית נותר פתוח

על-פי החשד, בגינה המדוברת חפרו בני הזוג בור גדול שבו טמנו את חלקי הגופה. אלא שבעת שהעבירו את חלקי הגופה זיהו אותם שני נערים שחזרו באותה העת מבילוי של ליל שבת ומיהרו לדווח למשטרה. "חזרנו מבילוי וראינו את השכנים שלו (של הנרצח) מביאים משטח מעץ עם ארבעה גלגלים, נמוך, ועל זה שקית שחורה נפוחה גדולה", סיפר אחד הנערים. "ברגע שראו אותנו הם עזבו את הכול והניחו את זה על הרצפה".

תחילה, חוקרים שהגיעו למקום לא מצאו דבר חריג, אך למחרת היום הגיע לביתו של מרציאנו חבר קרוב שהופתע לגלות כי הבית נותר פתוח. הוא נכנס ומצא את חפציו של המנוח בבית - אך כל הניסיונות לאתרו עלו בתהו.

בשלב הזה פנה החבר אף הוא למשטרה, שם מיהרו לחבר ולקשור בין שני הדיווחים. חוקרים שהגיעו אתמול בבוקר למקום הבחינו בסימנים שמעידים על חפירה. כשהוזעקו מתנדבים שחפרו את הבור - הם מצאו לתדהמתם את השקיות עם חלקי גופו של מרציאנו.

vv

במהלך חקירתם, בני הזוג קשרו עצמם למעשה. מדובר בעולים מרוסיה שמעצרם הוארך ב-10 ימים. במשטרת ירושלים אומרים שמדובר באחד ממעשי הרצח האכזריים ביותר שבהם נתקלו החוקרים וההערכה היא שהוא תוכנן בקפידה.

"מדובר בגבר בשנות ה-40 לחייו שמוכר במשך שנים לרשויות בריאות הנפש ואף טופל על ידם", אמרו עורכי הדין אריאל הרמן ואנה בריל מהסנגוריה הציבורית שמייצגים את הגבר החשוד במעשה. "החשוד נמצא במצב נפשי קשה ומשתף פעולה במידת יכולתו ומסוגלותו עם החוקרים. אנו ממתינים שהמשטרה תסיים את החקירה ותבחן לעומק את מכלול הנסיבות שהובילו לאירוע.

עורך הדין נאיל זחאלקה, שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את האישה שחשודה ברצח הוסיף: "האישה מטופלת על ידי רשויות בריאות הנפש וחיה מקצבת נכות. היא משתפת פעולה עם החוקרים, ומכחישה מעורבות בגרימת מותו של המנוח".