גם אחרי שנה: הפסיכיאטר החשוד עדיין מטפל

מאיה החליטה ברגר לספר על התקיפה המינית שעברה, לדבריה, בידי הפסיכיאטר ד"ר יהודה ברוך. שנה וחצי לאחר הגשת התלונה, ברוך עדיין מטפל וטרם ננקטו נגדו הליכים

ד"ר ברוך. עדיין מטפל כרגיל

במאי 2016 התראיינה לחדשות 2 מאיה ברגר וסיפרה על עבירות המין שביצע בה לטענה הפסיכיאטר ד"ר יהודה ברוך, לשעבר מנהל בית החולים אברבנאל, בעת שהייתה מטופלת שלו ונמצאה במצב נפשי קשה - מצב שלדבריה הוא ניצל. אולם שנה וחצי אחרי הגשת התלונה, הפרקליטות טרם הגיעה להחלטה והוא ממשיך לעבוד כרגיל.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

על רקע הביקורת על ההליכים הממושכים בתלונות על עבירות מין והשיעור הנמוך של נשים שמתלוננות במשטרה כתוצאה מהקושי הנפשי שבצעד, פרק הזמן החריג מראה כמה קשה לאישה במצבה של ברגר לפתוח בהליך. היא החליטה להתראיין בפנים גלויות כי הרגישה שהדבר מעביר מסר חשוב ושהיא לא רוצה להסתתר מאחורי פנים מטושטשות, אלא שלדבריה, הבושה צריכה להיות שלו. אולם מאז שנחשפה - ברגר מרגישה שהיא נאלצת להתמודד עם המצב חשופה בעוד שד"ר ברוך ממשיך בחייו ולא ממהרים לנקוט נגדו בהליכים.

ברוך ניהל את בית החולים הפסיכיאטרי אברבנאל במשך כעשור, ובמקביל מילא שורה של תפקידים בכירים, בהם האחראי על תחום הקנאביס הרפואי במשרד הבריאות, ראש מינהל רפואה במשרד הבריאות, מנהל בית החולים באר יעקב. ברוך אף כיהן במספר תפקידים בכירים בצה"ל, בהם יו"ר ועדת ערר לשירות צבאי ומפקד רפואי בפיקוד צפון. גורמים במשרד הבריאות אישרו לחדשות 2 כי הם מכירים את פרטי המקרה ורואים אותו בחומרה. משרד הבריאות אף שיתף פעולה עם משטרת ישראל בחקירת המקרה.

klll

ברוך ביקש למנוע את פרסום שמו אולם שופט בית משפט השלום-מרכז, עמית מיכלס, דחה את עתירתו. "לאחר שקראתי את תיק החקירה הגעתי לכלל מסקנה שישנה הסכמה על מרבית העובדות והמחלוקת העובדתית מצומצמת למספר נושאים", קבע השופט. "כך למשל אין פער בין המבקש והמתלוננת באשר לעובדה שנוהל ביניהם רומן, לעובדה שהמפגש הראשון ביניהם היה בעתיו של משבר חמור אותו חוותה המתלוננת שאף ניסתה להתאבד בגינו ולעובדה שהמבקש החליט על אשפוזה של המתלוננת ושחוררה מבית החולים לחולי נפש".

הפסיכיאטר ערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי, אולם ערעורו נדחה. "גם אם יימצא כי הדברים אינם עולים כדי אישום פלילי, יש בהם עניין ציבורי חשוב הן בבחינת השאלה האתית-מוסרית העולה ממקרה זה", קבעה השופטת נגה אהד מבית המשפט המחוזי בפסק דינה. היא אף ציינה כי הפרסום עשוי לעודד קורבנות נוספים לתלונן ודחתה את טענותיו לפיהן יגרם לו נזק חמור. "הנזק שייגרם למהלך הקריירה שלו אינו שונה מכל נזק אחר שנגרם לכל חשוד במעשים מיניים", הבהירה.

מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) נמסר בתגובה: "התיק מצוי בהשלמות חקירה מהותיות וחיוניות להמשך הטיפול בו".