החלום לדירה הפך לסיוט בלתי נגמר: דירת האימים - "כל לילה משחיתים"

זוג שרכש דירה בירושלים גילה כי הנכס עומד במרכז סכסוך - ונפרץ בכל לילה. "יש אנשים שמהלכים אימים על השכונה ועל השכנים", הם טוענים - ותובעים את המוכר על כך שלא עדכן אותם

עוקץ דירה

החלום לדירה הפך לסיוט בלתי נגמר: בני זוג מירושלים, זוהר ואריאלה זמיר, חסכו המון כסף לטובת קניית דירה בשכונת גילה בעיר. המשפחה הרחבה התגייסה ואכן בשנה שעברה הם הצליחו לגייס סכום כסף שיכול להספיק ללקיחת משכנתא. הם הלכו לראות את הדירה והתרגשו עד דמעות. "היא לא הייתה ארמון אבל התאימה בשבילנו. מצבה של אמה של אריאלה הלך והחמיר והיא החלה לפרפר בין חיים למוות. כ-100 ימים לפני שהיא נפטרה חתמנו על החוזה לרכישת הדירה וזכינו לראות אותה דועכת מול עינינו עם הידיעה שהיא יודעת שאנו עומדים לקנות דירה", הם מספרים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

אלא שאז, בדיוק ברגע שבו עמדו להיכנס לדירה, החל הסיפור לקבל תפנית שלא דמיינו אפילו בסיוטיהם. מהר מאוד הם הבינו שנפלו קורבן בתמימותם לעסקת תרמית, רגע אחרי שהסכימו עם המוכרים על חוזה מכירה ושילמו כמעט את מלוא הסכום הדרוש לרכישה. לתדהמתם, גילו כי על הדירה קיים סכסוך ארוך שנים, שהסלים עד כדי עבירות אלימות קשות, שריפת רכבים, איומים בחיי אדם והתנכלות.

מדובר בסכסוך המערב משטרה, מעצרים, השחתות ובתי משפט עוד משנת 2010: על המריבה הסוערת דיווחנו בחדשות 2 Online כבר לפני מספר שנים. מוכר הדירה, אייל מזוז, סיפר אז שבשל סירובו להחזיר את הבית למוכר ממנו הוא עצמו קנה, החל מסע התנכלויות שבשיאו נופצו זגוגיות העסק שלו, רכבו הוצת, וביתו הושחת.

[brightcove_iframe video_id='hitnaklut_dira_130813_vtr2_n20170622_v1' autoplay='0' credit='כך נראה הסכסוך ב-2013' desc='' kid='' duration='0'']

"פולשים ומשחיתים מדי לילה"

אלא שאייל לא סיפר לזוהר ואריאלה דבר על העניין הזה, כך לפחות לטענתם. "כשרצינו סופסוף להיכנס לדירה ולהתחיל לשפץ אותה ולבסוף לעבור אליה, גילינו כי מדי לילה פולשים אליה אנשים ומשחיתים אותה יותר ויותר, אנשים שמהלכים אימים על השכונה ועל השכנים ולכן גם אין אנו זוכים לשיתוף פעולה", מספר הזוג.

"המוכרים הנוכלים שמכרו לנו את הדירה לא סיפרו לנו דבר על כך שכן לבטח לא היינו רוכשים את הדירה מלכתחילה. מסתבר שהם רימו אותנו מלכתחילה. הם הטעו אותנו ביודעין, הסתירו מאתנו עובדות מהותיות וקריטיות טרם חתימת ההסכם, נהגו בנו בחוסר תום לב קיצוני ואף בזדון, ויצרו מצג שווא". כעת, הם תובעים אותם במסגרת תביעה אזרחית.

אייל, מוכר הדירה שסבל בעצמו מהתנכלויות, מכחיש את כל הטענות נגדו בשיחה עם חדשות 2 Online. "עדכנתי אותם בהכל - יידעתי אותם שיש שם בעיות ועניינים, אבל גם אמרתי שזה עניין אישי שלי מול הדיירים הקודמים. זוהר ואריאלה לא הראו נוכחות בדירה אחרי שמכרתי להם אותה, הם השאירו אותה ריקה וזה אזור קצת בעייתי. כנראה מישהו רצה לדפוק אותו. אני סיפרתי לו הכל וגם יש בסעיף חוזה שאומר שזוהר ואריאלה עמדו על טיבה של האוכלוסייה באזור ובכל זאת בחרו לקנות ממני. אין לי בעיה ברמה המוסרית עם מה שקרה", הוא מסביר בשיחה איתנו.

''בסך הכל רצינו לחיות בדירה בשלווה''
''בסך הכל רצינו לחיות בדירה בשלווה''

"אנחנו חיים כעת בפחד מהבאות ובתחושה של חוסר אונים ואנחנו אבודים ומיואשים ומפוחדים מכל המצב שאליו נכנסנו, בסך הכל רצינו רק לקנות דירה ולחיות בה בשלווה ובשמחה", מפטירים זוהר ואריאלה, שלא "קונים" את ההיתממות של אייל. אלא שהסיפור לא מפסיק להסתבך: הזוג הגיש תלונה במשטרה אלא שזו, לדבריהם, לא נוקפת אצבע בנושא. "אחד השוטרים אף הסביר לי שהם יודעים בדיוק במה ובמי מדובר ושאני הולך לעבור גיהנום", אומר זוהר לחדשות 2 Online.

"הם מכירים את הסיפור כבר שנים ולא עושים כלום בנושא, ובשיחות לא רשמיות שאני מקיים עם כל מיני שוטרים שמכירים את ההיסטוריה של הדירה – הם אומרים לי לרדת מהסיפור", הוא מוסיף.

''מדי לילה פולשים ומשחיתים''
''מדי לילה פולשים ומשחיתים''

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "התיק נמצא בחקירה וכל הגרסאות נבדקות".