זהירות, הרעלה מכוונת של בעלי חיים בחוף בת ים

חשוב: כך תדעו אם בעל החיים שלכם הורעל, וכיצד לנהוג במקרה מסכן חיים

בעמוד הפייסבוק של "המרכז לרפואה וטרינרית בת ים" עלה אתמול פוסט המזהיר מפני זרחן אורגני - רעל קטלני לבעלי חיים. הרעל, ככל הנראה, פוזר בתוך נקניקיות או מאכל אחר על מנת לפתות את בעלי החיים לצרוך אותו. מספר מקרים של בעלי חיים הסובלים מההרעלה הגיעו למרפאה בבת ים, ולבית החולים האוניברסיטאי של האוניברסיטה העברית בבית דגן. "בהתחלה לא חשבנו שזו הרעלה כי זו הרעלה נדירה, שנים לא ראינו את זה בבת ים" מסביר ד"ר שרון דנון מהמרפאה בבת ים, "אבל הכלב שהגיע אלינו הראה סימנים שתואמים לכך והבנו שמדובר במצב קריטי. ההרעלות האלו קורות בקרבת החוף ביפו או בת ים, מצאו באיזור גם שני חתולים מתים, ויש בבית דגן כלב שמאושפז כרגע במצב קשה עם הרעלה חמורה".

תסמינים של ההרעלה בכלבים וחתולים כוללים פרכוסים, שלשולים והקאות, רעידות שרירים, ריור, השתנה לא רצונית, דימוע, אישונים מוצרים ודופק איטי. הסיכון למוות במקרה ההרעלה הוא בינוני-גבוה ולכן חשוב לטפל בבעל החיים מוקדם ככל האפשר, ובכל חשד להרעלה להגיע מיידית לוטרינר או בית חולים וטרינרי, שכן ללא טיפול, בעל החיים לא ישרוד.

סיכון בינוני-גבוה למוות. זמן ההגעה לטיפול קריטי
סיכון בינוני-גבוה למוות. זמן ההגעה לטיפול קריטי

איך מטפלים בהרעלה כזו?
"טיפול חירום, גם תרופות שנוגדות סימנים קליניים של הרעלה, וגם תרופות שסופחות ומנסות לטפל בבעיה הנוירולוגית כי זה רעל עצבים שדומה לרעל חרדל" מסביר ד"ר דנון. "זה תלוי בכמות הרעל שהכלב אכל, בזמן ההגעה והזיהוי. אני ממליץ לדאוג שהכלבים לא יאכלו כלום מהרצפה, שמים את זה לרוב בדברים טעימים, ולא רק כלבים - הרעל מסוכן לכל יונק וגם לציפורים" הוא מסכם.

ד"ר ירון ברוכים מבית החולים האוניברסיטאי אישר את הדברים והוסיף כי "הגיעו אלינו לפני 24 שעות 2 כלבים שהסתובבו על חוף הים. הם אכלו משהו, והגיעו עם סימנים שמתאימים להרעלה של זרחנים אורגניים. לפני 12 שעות הגיע גם חתול מורעל ואנחנו עדיין בודקים אם מדובר באותו הרעל. 2 הכלבים הונשמו לאורך היממה הראשונה, אחד מהם עדיין מונשם ואני מקווה שהשני ישוחרר הערב. אם זה קורה למישהו, חשוב להגיע כמה שיותר מהר לטיפול וטרינרי. הזמן הוא קריטי".

[brightcove_iframe video_id='kelev_vtr2_n20160209_v1' autoplay='0' credit='' desc='וגם זו סוג של התעללות: תיעוד של נטישת כלבים מהחורף האחרון' kid='' duration='0'']
וגם זו סוג של התעללות: תיעוד של נטישת כלבים מהחורף האחרון