האפליקציה ששמה סוף לבריונות הישראלית

שלושה יזמים ישראלים חברו כדי להשאיר את חניות הנכים נגישות לאלו שהכי צריכים אותם - באמצעות הסמארטפון בלבד

זמן צפייה: 01:02

אוהד מייזליש החל ללמוד באוניברסיטה כבר בגיל 14, ונכנס לעולם ההייטק כשהיה רק בן 17. אבל את הרעיון לסטרט-אפ "Capester", בראשו הוא עומד היום, הוא קיבל מכיוון לא צפוי. בשנת 2007 נפצע מייזליש בתאונת צניחה חופשית, שהגבילה את ניידותו. במשך שנים נעזר בקביים ולעתים אף בכיסא גלגלים. רק לאחר 7 ניתוחים בקרסול, הצליח לחזור להתנייד באופן כמעט רגיל.

כשקיבל מייזליש תג נכה לרכבו, הוא גילה במהרה כי לעיתים תכופות רכבים ללא תג מחנים בחניות נכים. "ניסיתי למצוא פתרון לבעיה, ומתוך צורך אישי הקמתי את קייפסטר" מספר מייזליש.

logo

הרעיון של הסטרט אפ היה לאפשר לאנשים מוגבלי ניידות לסייע לרשויות בצורה נוחה בשמירת מקומות החניה עבור הנכים שבאמת זקוקים להם. לאחר מחקר קצר גילה מייזליש כי צילום של העבירה אינו קביל בבית משפט, וכי נדרש תהליך מסורבל של לקיחת עדות.

מייזליש חבר לשלומי מטיכן ולעו"ד דותן המר, ויחד הם הקימו ב-2015 את אפליקציית "Capester". "הטכנולוגיה הייחודית שלנו היא סרטון וידאו קביל משפטית שאינו ניתן לזיוף" מסביר מייזליש. האפליקציה מאפשרת לצלם סרטון באופן אנונימי. המערכת מאמתת את הסרטון, מאתרת את מיקום העבירה ושולחת את הסרטון לרשות המקומית הרלוונטית. הרשות בוחנת את הסרטון ומחליטה האם לשלוח דו״ח בדואר לבעל הרכב. בנוסף, המערכת מכילה מפות של דיווחים בעיר על מנת להבין איפה יש מחסור באכיפה מצד הרשויות. בישראל, על כל דיווח באפליקציה נתרם סכום של 50 ₪ לעמותת "נגישות ישראל".

מייסדי קייפסטר, מימין לשמאל: שלומי מטיכן, אוהד מייזליש ועו''ד דותן המר
מייסדי קייפסטר, מימין לשמאל: שלומי מטיכן, אוהד מייזליש ועו''ד דותן המר | צילום: יניב כהן

הדיווחים בישראל עומדים על מעל 15,000 - ומאות דו"חות שיצאו בעקבותיהם. "אנו מקבלים קרוב למאה דיווחים ביום" אומר מייזליש. האפליקציה פועלת כיום בכפר סבא, רמת גן, כרמיאל ועכו, והחברה נמצאת במגעים עם עיריות נוספות, ביניהן תל אביב, חיפה וירושלים. "אנחנו פעילים גם בערים גדולות מאוד בקולומביה ובברזיל. בקרוב ניכנס למדינות נוספות" מבטיח מייזליש.

"מהמידע שיש לנו הסיכוי שפקח ייתן דו״ח על עבירה שמתבצעת הוא 2% בלבד. חוכמת ההמונים הינה קריטית על מנת לבצע אכיפה יעילה ולייצר הרתעה אמיתית". אומר מייזליש.

האפליקציה זמינה להורדה בחינם בחנות האפליקציות למכשירי אנדרואיד ואייפון. המוצר זמין בעברית, אנגלית, ספרדית, רוסית ופורטוגזית.

בחן את עצמך: האם אתם במקצוע שעתיד להיעלם?

מחקרים מוכיחים: אמהות חורגות ומרושעות הן מיתוס