קצבת הנכות תעלה? ועדה חדשה תקבע

שר האוצר משה כחלון יקים ועדה שתבחן את העלאת סכומן של קצבאות הנכות הניתנות כיום

כחלון מקדם את המהלך

התקדמות במהלך להעלאת קצבאות הנכות: שר האוצר משה כחלון החליט להקים ועדה שתבחן את העלאת קצבאות הנכות. בשבועות האחרונים התקיימה פגישה בין מובילי מחאת "נכה, לא חצי בן אדם" לבין שר האוצר משה כחלון וירון זליכה, החשב הכללי לשעבר, שמייעץ לאחרונה בהתנדבות למאבק הנכים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הפגישה התקיימה בהמשך להצעת חוק של חבר הכנסת אילן גילאון (מרצ) להשוואת קצבת הנכות לשכר מינימום. כחלון החליט שזליכה יעמוד בראש הוועדה שתבחן את אופן גיבוש מודל ההעלאה ומה יהיה שיעורה.

יש לציין כי כיום עומדת הקצבה על 2,342 שקלים בלבד, בעוד המוחים דרשו להשוות אותה לשכר המינימום. במקביל גם במשרד האוצר בוחנים את הנושא.

בתקציב האחרון ניתנה תוספת לכל הנכים בסך 300 מיליון שקלים. משמעות התוספת היא כ-100 שקלים תוספת לכל נכה, אך הם מצפים ליותר מכך. בעבר שר האוצר משה כחלון שם דגש על כך שיש להעלות את קצבת הנכות לנכים הנזקקים ביותר.

''לחדול את חרפת העוני''. גילאון
''לחדול את חרפת העוני''. גילאון

לפני כשבוע וחצי הועבר הטיפול בהצעת החוק של גילאון לוועדת העבודה והרווחה בכנסת. גילאון הביע אז תקווה כי הדיון בהצעה יתקיים ללא דיחוי, וכי הממשלה לא תתקע גלגלים לקראת הבאתה של ההצעה להצבעה בקריאה ראשונה.

"15 השנים שבהן לא התעדכנה הקצבה הפכו לסיר לחץ מפעפע, והעברת ההצעה בכנסת היתה ביטוי לכך שציבור מקבלי הקצבאות אינו מוכן לשתוק עוד", אמר. "הגיע הזמן שקצבת הנכים תעלה, ואני קורא לקואליציה לקחת אחריות ולחדול את חרפת העוני שגוזרת הקצבה על מאות אלפי נכים בישראל".