"זכר גנדי שייך לשיעורי היסטוריה"

מנהל תיכון בתל אביב הגן על החלטתו שלא לציין את יום הזיכרון לשר שנרצח, ותהה האם "לטרנספר את הערבים זה ערכי ארץ ישראל?"

אחרי ש-20 בתי ספר תיכוניים בתל אביב החליטו, כל אחד בנפרד, להימנע מציון יום הזיכרון לשר שנרצח על ידי מחבלים רחבעם זאבי ז"ל, הגן הבוקר (חמישי)אחד מהמנהלים על ההחלטה וטען כי "מקומו של זכר גנדי בשיעורי היסטוריה".  רם כהן, מנהל תיכונט על שם נתן אלתרמן בתל אביב, אף ציין כי אין כל חוק או חוזר מנכ"ל שמחייב מנהלי בתי ספר לציין את היום. במשרד החינוך הבהירו כי "החוק להנצחת זכרו של רחבעם זאבי אינו מחייב את בתי הספר לציין את היום, לפיכך הדבר נתון לבחירת המנהלים".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לחדשות 2 בפייסבוק

כהן אמר בריאיון לתכנית "דקלסגל" בגלי צה"ל כי "לא התקבלה החלטה מחייבת בתל אביב, אלא כל מנהל באופן עצמאי החליט בעצמו. ההחלטה הייתה ספונטנית". את ההחלטה הסביר כהן בכך שתהה: "לטרנספר את הערבים זה ערכי ארץ ישראל?".

"משרד החינוך אינו מחייב, אלא ממליץ, ואנחנו לא מקבלים את ההמלצה", הוסיף כהן. "ב-2005 עבר חוק פוליטי כדי להנציח אותו, לחייב את כל המגזרים לציין תפישה שנויה במחלוקת. אי אפשר להיתמם ולומר שהתייחסות למיעוט כגיס חמישי הוא לא אמירה פוליטית. אי אפשר ללמוד את תולדות חייו ולראות שהוא נישא על גלי הלאומנות ולבוא ולומר שזה לא פוליטי".

לצד זאת, ציין כהן כי "אני חושב שהייתה לו תרומה לציונות, ולביטחון ישראל, ויש לו זכויות. נדבר על כך בשיעורי היסטוריה כשיעלה שמו של זאבי".

בעיריית תל אביב-יפו הדגישו כי "אין החלטה או הנחיה של משרד החינוך המחייבת את ציון יום פטירתו של רחבעם זאבי במערכת החינוך". עוד נמסר מהעירייה: "ציון היום נתון לשיקול דעתו של מנהל/ת בית הספר. בבתי הספר בעיר בחרו שלא לציין זאת".