ערך מוסף: המיליונים קיימים, הניצולים לא מקבלים

למרות שהכסף הועבר לרשויות המקומיות לטובת ניצולי השואה, בשל ביורוקרטיה וחוסר מודעות הם לא מקבלים אותו. השר כ"ץ: "אעבוד כמיטב יכולתי לטובת הניצולים"

ערך מוסף: מה יושם מתוך ההבטחות לניצולי השואה?
ערך מוסף: מה יושם מתוך ההבטחות לניצולי השואה? | צילום: חדשות 2

לקראת יום השואה חברי הכנסת מקיימים מסיבות עיתונאים ומכריזים בחגיגיות על כספים נוספים שיועברו לטובת ניצולי השואה, אך כעת מתברר כי למרות שהכסף קיים, אחוזים נכבדים ממנו כלל לא מגיעים לניצולים עצמם.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

ניצול התקציב עבור מועדוניות לניצולי שואה ברשויות מקומיות ברחבי הארץ מעלה תמונה מדאיגה: בדרום הארץ רק 42% מהתקציב נוצל עבור מטרה זו, בירושלים 29%, בתל אביב 21% ובחיפה 22%.

הנתונים אינם חיוביים גם בכל הנוגע לכספים עבור סיוע לניצולים, שבאמצעותם הם יכולים לקנות את העזרים להם הם זקוקים. בדרום הארץ רק 7% הגיע לניצולים, בירושלים 8%, בתל אביב 16% ובחיפה 3% בלבד.

במשרד הרווחה אומרים כי הכסף תקוע בביורוקרטיה וכי הניצולים כלל לא מודעים לכך שהוא מגיע להם. לפיכך, במשרד מתכוונים להשיק קמפיין פרסומי ולדאוג לתקנים מיוחדים של עובדים שיידעו אותם לגבי הזכויות שמגיעות להם.

שר הרווחה חיים כ"ץ התייחס לפרויקט ואמר כי "נעשה כמיטב יכולתנו כדי ליידע את הניצולים ונביא להם את הכסף הביתה. לדבריו, ההחלטה התקבלה אחרי שהתברר כי הניצולים לא מכירים את זכויותיהם ולא מקבלים את הכסף.