בעקבות הפרסום בחדשות 13: קיש ייקרא לדיון בכנסת בזמן הפגרה

שר החינוך ייקרא להגיע לדיון מיוחד בוועדת החינוך של הכנסת, בעניין קיצוץ התקציב של תוכנית לסובלנות בבתי הספר, שמטרתה להעביר מסרי סובלנות בנוגע לקהילה הגאה. מבקש הדיון הוא ח"כ יוראי להב הרצנו, ששלח מכתב ליו"ר הוועדה: "קיצוץ ללא כל הסבר". למרות זאת, קיש לא יחוייב להגיע

שר החינוך יואב קיש
שר החינוך יואב קיש | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר החינוך יואב קיש ייקרא להגיע לדיון מיוחד בכנסת, בזמן הפגרה, בנושא קיצוץ הכספים של תוכנית לסובלנות בבתי הספר. ח"כ יוראי להב הרצנו, מיש עתיד, הפעיל סעיף מיוחד בתקנון כדי לכנס דיון בכנסת למרות הפגרה, בעקבות פרסום חדשות 13, ושלח היום (רביעי) מכתב מיוחד ליו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יוסי טייב. למרות כינוס הדיון, קיש לא יחוייב להגיע.

במכתב נטען כי "התקנה התקציבית לחינוך לסובלנות במשרד החינוך מתוקצבת לשנת הלימודים תשפ"ד בסך שלושה מיליון שקלים. זהו התקציב היחיד אשר צבוע באופן ייעודי במשרד ליצירת מרחבים בטוחים עבור נוער להט"בי בבתי הספר, להכשרות ולסדנאות לסובלנות בכיתות. השנה, ללא כל הסבר, קיצץ המשרד את התקציב ב-2.5 מיליון שקלים, כך שבפועל נותרו רק חצי מיליון שקלים בתקנה – קיצוץ של 85% מהסכום".

ארגון איגי שלח מכתב לשר קיש בעניין, וביקש לדעת מה יעלה בגורל הסדנאות בשנה הקרובה, אשר נשענות על תקציב 2023. "אנו דורשים תשובה ברורה על היעדר התמיכה התקציבית לסובלנות בתשפ"ד המבוססות
על תקציב 2023 פתרון זה לא יכול להתבסס על תקציב 2024", נכתב.

יו"ר השדולה הגאה בכנסת, חה"כ יוראי להב הרצנו
ח"כ יוראי להב הרצנו

ביום ראשון פורסם במהדורה המרכזית כי משרד החינוך הוציא לפועל את הקיצוץ הדרמטי בתוכנית לסובלנות, שמטרתה להעביר מסרי סובלנות בנוגע לקהילה הגאה. כתוצאה מכך 4,200 סדנאות בנושא סבלנות יבוטלו - ו-145 אלף תלמידים לא ייחשפו לתכנים המועברים בהם.

זאת, דווקא כאשר ארגוני חינוך להט"בים מזהים בבתי הספר עלייה במקרי האלימות המופנים נגד תלמידים המשתייכים לקהילה. מור נהרי, מנכ"לית ארגון חושן שנעביר חלק ניכר מהסדנאות שבוטלו עקב הקיצוץ, שיגרה מכתב לשר החינוך קיש, בו ביקשה למצוא פתרון לפני חופשת פסח ותחילת תקיפת הבגרויות.

בתגובה לפרסום אמר ביום שני קיש כי "הנושא ייבדק ובמידת הצורך יתוקן", והוסיף:  "אחד באפריל הוא יום של מתיחות אבל יש נושאים שחייבים רצינות וטיפול", כתב קיש בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, "כשר החינוך אמשיך להכניס תוכניות ולקדם סובלנות וקבלת השונה למען ילדינו. אתמול התקבלה פנייה למשרד החינוך על ביטול התקציב לתקנת הסובלנות, תקנה חשובה שאין בכוונתי לאשר פגיעה בה".