בית תמחוי לנזקקים שפתחו התלמידים בסכנת סגירה

הפרוייקט החברתי שפועל כבר 10 שנים בתיכון רעות בירושלים מספק ארוחות חמות ומקום מפגש לקשישים, ניצולי שואה ומטופלי רווחה. אבל עכשיו המסעדה בסכנת סגירה

בהפסקת הצהריים תלמידי תיכון רעות בירושלים סוגרים את הספרים, יוצאים מהכיתה ועורכים את השולחנות במסעדה החברתית שהקימו במקום. כבר 10 שנים שהתלמידים מפעילים את המסעדה בשיתוף עם האגודה לקידום החינוך ומספקים ארוחות חמות עבור קשישים, ניצולי שואה ומטופלי רווחה. כעת המסעדה בסכנת סגירה בשל מחסור בתרומות והתלמידים יוצאים בקמפיין להציל את המפעל החשוב.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"לא הייתי תמיד כזאת שעוזרת, למדתי שזה גם כיף לעזור ולא רק לקבל", מספרת אחת התלמידות בזמן שהיא מכינה את השולחנות העמוסים באוכל לקראת השעה 14:00 בה המקום יתמלא בסועדים. אסתר חיות, אחת הקשישות מסבירה שהמקום מהווה בשבילה ובשביל חבריה הרבה יותר מאפשרות לקבל ארוחה חמה בצהריים: "אני אדם בודד, נעים לנו להיות עם החברים. אנחנו באים לפה לא רק בשביל האוכל, בשביל החבר'ה".

דואגים לאוכל חם וסביבה חברתית לקשישים (חדשות 2)
דואגים לאוכל חם וסביבה חברתית לקשישים (חדשות 2)

"לא ציפינו לכמות כזו של סועדים והסכום שקיבלנו לא מספיק לנו", אומר ארז אמבר, מנהל בית הספר שמסביר מדוע המקום עומד כעת לפני סגירה. אבל, התלמידים לא נואשו ויצאו בקמפיין למימון המונים דרך פלטפורמת גיוס הכספים JGIVE במטרה לגייס 50 אלף שקלים שבאמצעותם יצליחו להמשיך לקיים את המסעדה.

אביגיל בראשי, תלמידת כתה ט', סיכמה את התחושות הקשות בקרב התלמידים: "מה נגיד להם עכשיו? אתם לא יכולים לבוא לכאן יותר כי אין לנו ממה לתת לכם? זה קשה ממש, איך אומרים להם פתאום?".

לתרומות למסעדה החברתית של תלמידי תיכון רעות לחצו כאן