"סולידריות, צדק ושוויון - בסכנה": השקת תנועה ציבורית חברתית חדשה

לאחר שהבוקר נחשפו נתונים אודות פערי השנאה והקיטוב בישראל, משיקים הרמטכ"לים לשעבר בני גנץ וגבי אשכנזי ושר החינוך לשעבר שי פירון תנועה חברתית חדשה בשם "פנימה"

גנץ, אשכנזי ופירון חושפים: פערי השנאה בישראל
גנץ, אשכנזי ופירון חושפים: פערי השנאה בישראל | צילום: חדשות 2 , פלאש 90

תנועה ציבורית חברתית חדשה, "פנימה", שמייסדיה טוענים בתוקף שאינה תנועה פוליטית, מושקת היום (שני) על ידי שר החינוך לשעבר שי פירון, הרמטכ"לים לשעבר בני גנץ וגבי אשכנזי, מייסדת תנועת "כנפיים של קרמבו" עדי אלטשולר ושלמה דוברת.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"אני יודע לומר שמבחינה ביטחונית ישראל היא מקום חזק ואיתן - אנחנו כאן בנושא אחר, ולא פחות חשוב: היכולת שלנו לחיות כאן", אמר באירוע ההשקה הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ. "המנהיגות הפוליטית של מדינת ישראל לא מצליחה להרים את הכפפה הזאת, ואני מקווה שמה שאנחנו עושים ייצור משהו מלמטה, שיהווה מגמה שאליה יצטרפו".

"אני אוהב את העם שלי, את המדינה שלי, את החברה שלי - ואני רוצה להמשיך לתת לה. זה לא פוליטיקה, זה יותר חשוב מפוליטיקה", הדגיש הרמטכ"ל לשעבר. "אנחנו לא תמימים. אנחנו מבינים שיהיה קשה, שיהיו בעיות - אבל אנחנו מאמינים שזה אפשרי".

גנץ, אשכנזי ופירון חושפים: פערי השנאה בישראל
גנץ, אשכנזי ופירון חושפים: פערי השנאה בישראל | צילום: חדשות 2 , פלאש 90

הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי הדהד את הדברים, כשהוסיף: "כל אחד צריך להיות מוטרד מהתופעות שאנחנו רואים. סולידריות, צדק, ושיוויון הם הדברים שהניעו אותנו עד היום והם בסיכון". לדבריו, הוא אינו מתכוון להצטרף למערכת הפוליטית בקרוב. "אפשר לעשות דרך החברה האזרחית, ואני חושב שצריך לקום ולעשות מעשה. אם נצליח, אני מאמין שנשנה את החברה", הסביר.

60% מהיהודים: החרדים מנצלים את המדינה

במסיבת העיתונאים להשקת התנועה נחשפו נתוני מחקר שנערך על מנת לבחון את פערי השנאה והשסעים בחברה הישראלית. המחקר, שנערך תחת הכותרת "מפסיקים לפרק מתחילים לחבר", ממפה תפיסות ועמדות שונות של מגזרים בחברה הישראלית בשלל נושאים.

בין השאר עולים מהמחקר הנתונים הבאים: 60% אחוז מהאוכלוסיה היהודית חושבים שהחרדים מנצלים את המדינה. 22.5% חושבים שהשמאלנים מסוכנים. 43% סבורים שהתל אביבים מתנשאים, 43% אומרים שהערבים מפחידים. 35% מהחרדים טוענים שהשמאלנים לא אמינים.