"היה אדם של נתינה": איבריו של רס"ן במיל' דור זימל הושתלו ב-5 אנשים

אלפיו ליוו למנוחות את לוחם המילואים בן ה-26, שמותו נקבע אתמול לאחר שנפגע מהתפוצצות הכטב"ם בערב אל-עראמשה בשבוע שעבר. איבריו הצילו את חייהם של חמישה בני אדם - וביניהם הלוחם כפיר, שנזקק להשלת ריאות לאחר שנפצע בעזה. בני משפחתו של זימל סיפרו: "היה איש של אנשים - שראו בו מודל לחיקוי והחזירו לו אהבה"

זמן צפייה: 02:01

בחלקה הצבאית בבית העלמין באבן יהודה ליוו היום (שני) היום אלפים למנוחות את רס"ן במיל' דור זימל, שמותו נקבע אתמול לאחר שנפצע אנושות בשבוע שעבר בפיצוץ הכטבמ"ם בערב אל-עראמשה. איבריו הושתלו בחמישה בני אדם, בהם לוחם צה"ל כפיר זר מההתנחלות נופי פרת, שנזקק להשלת ריאות לאחר שנפצע במסגרת הלחימה ברצועת עזה. לפני כניסתו לניתוח, כפיר צילם סרטון בו אמר: "מתפלל שההחלמה תהיה טובה ואני אתעורר, ושהכל יעבור בשלום".

ההודעה על מציאת התורם נמסרה לכפיר ולמשפחתו אתמול בצהריים, והריאות הובאו לבית החולים תל השומר ברמת גן בשעה אחת בצהריים. ניתוח ההשתלה החל בשעה 3 לפנות בוקר - ונערך במשך 10 שעות.

זימל, בן 26 במותו, תושב אבן יהודה ששירת במילואים כסגן מפקד פלוגה בגדוד 8103, חטיבת עציוני, היה אמור להינשא לארוסתו שיר בעוד כחודש וחצי, ב-7 ביוני. היא ספדה לו בהלווייתו בדמעות: "אהבה שלי, אתה אדם כל כך מאיר, עם חיוך שתופס את כולם. האדם שנכנס לחדר וכולם מרגישים בנוכחות שלו. אני מבטיחה לך להמשיך את הדרך שלך באופן הטוב ביותר. אני רק מבקשת ממך, בבקשה תבוא לי בחלומות. אני אוהבת אותך לנצח. תמיד תהיה האיש של חיי, והטבעת תמיד תהיה קרובה ללב שלי, תמיד".

הלווייתו של רס"ן (מיל') דור זימל
הלווייתו של רס"ן (מיל') דור זימל | צילום: פלאש 90

תרומות האיברים התאפשרו בזכות חתימתו של רס"ן במיל' זימל על כרטיס אדי, והודות לכך שבני משפחתו ביקשו לכבד את צוואתו ולתרום את איבריו לאחר שנקבע מותו. מהמשפחה נמסר: "דור היה אדם של נתינה והוא היה חתום על כרטיס אדי. מילדות היה ׳איש של אנשים׳, והם ראו בו מודל לחיקוי והערצה והחזירו לו אהבה. ראו בו מנהיג והיה נערץ על ידי חייליו בנח"ל, הסטודנטים ברייכמן, שם למד שנה שלישית משפטים, ביישובו אבן יהודה - ובכל מקום". זימל השאיר אחריו משפחה כואבת, את אחותו התאומה ליאור, את אחיו הצעיר תום, ואת הוריו שרון ואלון.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2404221437' autoplay='0' credit='' desc='הלוחם שנזקק להשתלת ריאות, לפני הניתוח' poster='' kid='1_ofy1fz07' duration='29']

איבריו של רס"ן במיל' זימל הושתלו בארבעה בני אדם נוספים. ליבו הושתל בבן 57 בביה"ח בילינסון בפתח תקווה, הכבד והכליה שלו בבן 68 בביה"ח הדסה בירושלים, אונת כבד בבת 8 חודשים בביה"ח שניידר שבפתח תקווה וכליה נוספת הושתלה בבן 58 בבילינסון.