"סיכון מוחשי": האחים והאחיות מאיימים בשביתה בשל אלימות בבתיה"ח

יו"ר הסתדרות האחים והאחיות שיגרה מכתב למנכ"ל משרד הבריאות ובו איימה שאם לא יינקטו צעדים מיידיים לפי דרישתם - הם יפצחו בשביתה בשבוע הבא. "לא ניתן יד להפקרת חיי האחים והאחיות"

זמן צפייה: 01:39

יו"ר הסתדרות האחים והאחיות אילנה כהן הודיעה היום (ראשון) כי אם לא יינתן מענה מיידי לבעיית האלימות כלפי הצוותים הרפואיים - ההסתדרות תפצח בשביתה כבר ביום רביעי הבא. במכתב, שנשלח למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, נכתב כי "האלימות הגיעה לסיכון מוחשי וממשי לחייהם של האחים והאחיות".

לפי המכתב, "מעבר לתוכנית סדורה המשלבת צעדים מורכבים הכרחיים, אנחנו עומדים על כך כי יבוצעו לאלתר צעדים מידיים להגנה שוטפת ואמיתית על האחים והאחיות". הפעולות אותן דורשים בהסתדרות הן הצבת שוטר בכל בתי החולים במתכונת של 24/7, הצבת מאבטח קבוע במחלקות סגורות ומשפטיות בבתי חולים לבריאות הנפש, וליווי מאושפזים על ידי גורמים שאינם אחים ואחיות.

דרישות נוספות שעלו הן הצבת שני מאבטחים בכל בית חולים גריאטרי ועיבוי מערך האבטחה הכללי. "שבענו מההבטחות שניתנו במשך השנים. לא ניתן יד להפקרת חיי האחים והאחיות ונפעל בנחישות להגנה על זכותם של האחים והאחיות לסביבת עבודה בטוחה, כפי שמתחייב בכל מדינה מתוקנת".

לפני כחודש תועד מלווה של מטופל בעודו תוקף את צוות המחלקה לרפואה דחופה בבית החולים לניאדו. כפי שעלה מהתיעוד, המלווה קילל תחילה אחות מטפלת שהייתה בעמדתה ואז הרים את מסך המחשב והטיח אותו לרצפה בחזקה.

לאחר מכן, נראה המלווה במצלמות האבטחה כשהוא נכנס למחלקה לרפואה דחופה וזורק שלט לכיוון אנשי הצוות, כשבמקביל מאבטח בית החולים הדף אותו ומנע ממנו להמשיך את אירועי האלימות.