בעקבות תלונות הורים: ביקורי פתע בארגזי חול בכמה גנים בארץ

ארגז החול נחשב לאטרקציה הגדולה בגן הילדים - אולם גם למקור הגדול ביותר למחלות. ראו הוזהרתם

זמן צפייה: 07:59

בעקבות תלונות הורים שילדיהם סבלו מתולעים, מחלות עור ובעיות אחרות, כתבי "ידיעות אחרונות" ערכו ביקורי פתע בארגזי חול בכמה גנים ברחבי הארץ ובדקו מה מצבם: הממצאים עגומים.

"יש גנים שלא טורחים בסיומו של יום הפעילות לכסות את ארגז החול הגדול שמוצב בכניסה. כשהגענו למקום שעתיים לאחר שעות הפעילות, ארגז החול היה פתוח לרווחה, מקום מפגש פוטנציאלי לחתולים, חולדות וחרקים" מסביר מאיר תורג'מן, כתב ידיעות אחרונות.

הוראות ותקנות של משרד הבריאות קובעות כי מקומו של החול, במעונות וגני ילדים, הוא בארגז החול בלבד. אך מעונות חדשים שנחנכו רק בקיץ האחרון, פרוס חול על שטח רחב. "לרוב חתולים עוברים דרך הגדר בקלילות ונראים לא פעם עושים שם את צורכיהם. והתמונות מדברות בעד עצמן" הוסיף תורג'מן.

"הסכנות בחול מזוהם הן גירודים ונגעים ברגליים ובאזורים חשופים אחרים בגוף, וזו רק ההתחלה. במקרים חמורים יותר יכולים לעבור דרך החול וירוסים, תולעים, פטריות, דלקות עיניים, דלקות גרון, דלקות עור, דלקות אוזניים ומחלות מעיים" מספרת ד"ר אילנה רייט.

"הלכלוך כשלעצמו הוא לא דבר רע" מסבירה ד"ר רייט. "ילדים צריכים להתלכלך כחלק מהחווית הילדות. ילדים בעולם סטרילי מידי הם יותר אלרגיים. אך זה לא אומר שלא צריך להחליף את החול לעיתים קרובות ובנוסף צריך למנוע את האפשרות גישה לבעלי החיים". הוסיפה.

צפו בראיון המלא מתוך העולם הבוקר עם אברי גלעד והילה קורח

>>לכל הקטעים מתוך העולם הבוקר