סכנה בים: הצוללנים מסכנים את הצלופחים

פקחי רשות הטבע והגנים צללו השבוע בשמורת הים הדרומי באילת ומצאו כתובות מאבנים שיצרו הצוללנים במקום. כתובות אלו מסכנות את חיי הצלופחים בשמורה

פקחי הרשות צוללים בשמורה
פקחי הרשות צוללים בשמורה | צילום: יקיר גווילי

במסגרת פעילות פיקוח שוטפת צללו השבוע פקחי רשות הטבע והגנים בשמורת הים הדרומי, מול חוף הנסיכה באילת, ואיתרו מצבור של אבנים שיצרו כתובת בקרקעית. תחביב זה של הצוללנים, אשר מנוגד לחוק שמורות הטבע והגנים הלאומיים, מסכן את הצלופחים במקום וגורם למותם. בעקבות כך, יצאה רשות הטבע והגנים בהודעה לציבור הצולל באיזור להימנע מיצירת כתובות אבנים מסוג זה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הכתובת שאותרה בקרקעית
הכתובת שאותרה בקרקעית | צילום: זיו נדר

צלופחי הגן, הינם בעלי חיים נייחים המקובעים למקומם, כאשר במצבי סכנה הצלופחים נכנסים למחילתם על מנת להגן על עצמם ולהסתתר. ערימות מלאכותיות של אבנים על הקרקעית חוסמות את יציאתם מהמחילה, כך הצלופחים אינם יכולים לצאת להשיג מזון ובסופו של דבר מוצאים את מותם.

"מדובר בהפרה בוטה של חוק שמורות הטבע והגנים הלאומיים" אמר זיו נדר, פקח מרחב ימי וחוקר מרחב אילת ברשות הטבע והגנים, "אנו מבקשים מהציבור הצולל בשמורת הים הדרומי באילת להימנע מפעולה זו באופן מוחלט, ואף לציין בפני אחרים שעושים זאת כי הדבר אסור ובעל השפעה הרסנית על החי במים", הוסיף.

בתוך כך רשות הטבע והגנים פונה לציבור הצולל בשמורת האלמוגים ומבקשת לדווח לה דרך משרדי השמורה או מוקד רשות הטבע והגנים שמספרו 3639* על כל זיהוי כתובות אבנים על החול מתחת למים, וזאת בכדי שיוכלו לטפל בנושא ולמנוע פגיעה בבעלי החיים בשמורה.