פתח תקווה: נער בן 13 טבע למוות בבריכה

במד"א התקבל דיווח על נער שנמשה מקרקעית בריכה כשהוא מחוסר הכרה. צוותים שהגיעו למקום העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו במצב קריטי לבית החולים שניידר

זירת האירוע, פ"ת
זירת האירוע, פ"ת | צילום: מד"א

נער בן 13 טבע למוות היום (שישי) בבריכה ברחוב שמואל הנגיד בפתח תקווה. הנער נמשה מהמים כשהוא מחסור הכרה ופונה תוך פעולות החייאה לבית החולים שניידר, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. הנסיבות נבדקות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בשעה 16:05 נמסר למד"א מרחב ירקון על נער שנמשה מהמים כשהוא מחוסר הכרה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים שניידר תוך פעולות החייאה, כשמצבו "קריטי".

מותו נקבע בבית החולים
מותו נקבע בבית החולים | צילום: מד''א

חובש רפואת חרום במד"א, מתן קליפר, ופרמדיק מד"א אלכס אברמוביץ, סיפרו: "כשהגענו ראינו על שפת הבריכה ילד כבן 13 שוכב מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה אנשים שהיו במקום סיפרו שמשו אותו מקרקעית הבריכה והתחילו פעולות החייאה בסיסיות, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, ביצענו פעולות החייאה מתקדמות ופינינו אותו במהירות לבית חולים תוך המשך פעולות החייאה כשמצבו קריטי".

בתום נסיונות החייאה בבית החולים, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. "לצערינו למרות מאמצי הרופאים וההחייאה הממושכת, נקבע מותו של הנער שהובא לבית החולים בעקבות טביעה בבריכה", נמסר מבית החולים שניידר.

שוטרים שהגיעו למקום פתחו בבדיקת נסיבות האירוע. לאחר התייעצות עם הפרקליטות, הוחלט על העברתו של המנוח לבדיקה פתולוגית וחקירתם של המציל ובעל הבריכה, בחשד לגרימת מוות ברשלנות.

4 ילדים מתו השנה מטביעה עוד לפני שהחל הקיץ

מנתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים עולה, כי מאז 2008 מתו 145 ילדים בישראל עקב טביעה, 60% ממקרי הטביעו התרחשו בחודשי הקיץ - יוני-אוגוסט. כשליש ממקרי הטביעה שהסתיימו במוות בשנים אלו, הינם של ילדים בגילאי 0-4, כשב-41% מהמקרים טבע הילד במרחב הבית.

בשנת 2016 אירעו 48 טביעות של ילדים, מתוכם 19 ילדים טבעו למוות וב-2017 עוד בטרם החל הקיץ, טבעו למוות 4 ילדים .

אורלי סילבינגר מנכלית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: ״המקרה הזה לצערנו מצטרף לשורה ארוכה של מקרים של טביעות ילדים ופעוטות, אשר מסתיימות גם במוות. בישראל, טביעת ילדים היא הגורם השני למוות מתאונות אותן ניתן היה למנוע. אנו מפצירים בהורים לשמור על כללי הבטיחות, גם כאשר מדובר בגילאים בוגרים יותר, וזאת על מנת למנוע את הטרגדיה הבאה״.