שריפה ליד כרמיאל: יישוב שלם פונה

שריפה גדולה משתוללת בין היישובים נחף להר חלוץ במשגב. צוותים רבים נאבקים בלהבות, שהגיעו לקו הבתים בהר חלוץ

זירת ההתלקחות סמוך לכרמיאל (כבאות והצלה צפון)

בעוד כ-100 צוותי כיבוי עדיין נאבקים באש המשתוללת בעשרות מוקדים בחיפה, שריפה נוספת פרצה הערב (חמישי) סמוך לכרמיאל. האש שפרצה בין הישוב נחף להר חלוץ שבמועצה האזורית משגב הגיעה לקו הבתים הראשון של הישוב הר חלוץ - שפונה מתושביו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

משטרת ישראל הבהירה כי אין נפגעים בשריפה, אך הישוב פונה כאמצעי זהירות. "כוחות משטרה, כבאות ומד"א נמצאים במקום ופועלים יחדיו לכיבוי השרפה ושמירה על שלום הציבור", מסרה המשטרה.
[brightcove_iframe video_id='carmiel_vtr2_n20161124_v1' autoplay='0' kid='' duration='1929'']

כבאות והצלה של מחוז צפון עדכנו כי 8 צוותים פועלים בשטח לאחר שהאש הגיעה לקו הבתים הראשון של הישוב הר חלוץ. "נכון לעכשיו מתרחשת שריפה במימדים גדולים מאוד", נמסר. "לוחמי האש נלחמים בקו הבתים והתבצע פינוי כללי של תושבי הר חלוץ. כמו כן נשקלת האפשרות לפינוי של תושבי הישוב לבון". כמו כן דווח כי האש אחזה במספר בתים, אך טרם ידוע היקף הנזק.

"אנחנו מאוד לחוצים פה, האש תפסה אותנו לא מוכנים, תוך עשר דקות הכל התמלא עשן", סיפרה אריאל פולינגר, תושבת הר חלוץ שפונתה לפני זמן קצר מביתה. "הצלחתי לצאת רק עם הכלבה שלי, החתול ברח לי. לא הצלחתי לקחת כלום".

הישוב הר חלוץ פונה (כבאות והצלה צפון)
הישוב הר חלוץ פונה (כבאות והצלה צפון)

זמן קצר לאחר מכן הוזעקו צוותי כיבוי בעקבות שרפה שפרצה בצד הצפוני של הישוב דולב שבבנימין. האש החלה להתפשט לכיוון בתי הישוב ותושבי שכונת הקראוונים התבקשו להתפנות מבתיהם.

יממה שלישית לגל השריפות

כ-300 כבאים עדיין פועלים בבירת הכרמל בניסיון להשיג שליטה על השריפה שפרצה היום בחיפה. נכון לשעות הערב קיימים בעיר עשרות מוקדי בעירה, והמשטרה פינתה 12 שכונות מחשש להתקדמות הלהבות לבתי התושבים. נתניהו: "כל התלקחות כתוצאה מהצתה או הסתה להצתה היא טרור. נתחשבן עם כל מעשה הפקרות".

עשרות מוקדי אש בחיפה (דוברות כיבוי והצלה)
עשרות מוקדי אש בחיפה (דוברות כיבוי והצלה)

כוחות הכיבוי וההצלה ממשיכים בניסיונות לכתר את מוקדי הבעירה. לוחמי האש נערכים לשהות ממושכת בשטח, גם בשעות הלילה, זאת על רקע התחזקות הרוחות באזור. כ-70 אלף תושבים פונו מבתיהם למרכזים קהילתיים ברחבי העיר ומחוצה לה. בין השכונות שפונו: רמות ספיר, רמת חן, רמת אלמוגי, רמת בן גוריון, אחוזה, מרכז חורב, רוממה, רמת אשכול, בגין, רמת גולדה, נאות פרס, דניה והוד הכרמל.

ברשות הכיבוי וההצלה אמרו כי עד כה נפגעו עשרות בתי מגורים כתוצאה מהשריפה בחיפה. המשטרה ממשיכה בפעולות אכיפה ושמירת הסדר הציבורי בעיר, ובשעות האחרונות עצרה שני בני אדם בחשד למעשי ביזה בשכונות שנותרו ריקות מתושבים.

מטוס כיבוי בשמי חיפה (דוברות המשטרה)
מטוס כיבוי בשמי חיפה (דוברות המשטרה)
מוקדי השריפה בחיפה
מוקדי השריפה בחיפה

במקביל פועלים צוותים רבים בשריפה שפרצה בהרי יהודה. בשל הרוחות החזקות החלה האש להתפשט ומהווה סיכון למבנים של מנהלת הרכבת. "לוחמי האש פועלים כעת בכוחות גדולים על מנת להדוף את השריפה במוקד זה", נמסר. כ-10 כבאיות ועשרות לוחמי אש עדיין פועלים בשטח הסבוך ובשטחי החורש בכדי לנסות ולהשתלט על הלהבות שמתפשטות בשל הרוח החזקה.
[brightcove_iframe video_id='bit_shemeshl_vtr2_n20161124_v1' autoplay='0' kid='' duration='0'']