האסון בבאר שבע: חיים אטיאס נהרג מהרעלת פחמן במסעדה שבבעלותו

מותו תושב העיר בן ה-66 נקבע בביה"ח סורוקה, לאחר שהטאבון בפיצרייה בעיר העתיקה פלט פחמן דו חמצני לתוך המסעדה, ומכיוון שמדובר בגז ללא ריח לא היו סימנים מקדימים. בסך הכל נפגעו 17 אנשים, בהם גם בנו של ההרוג שנפגע באורח בינוני

זמן צפייה: 01:06

חיים אטיאס בן ה-66 הוא האדם שנהרג אתמול (חמישי) במסעדה שבבעלותו בעיר העתיקה בבאר שבע, בעקבות הרעלת פחמן. בנו מישה, בשנות ה-30 לחייו, נפגע גם הוא באירוע והועבר לטיפול בתא לחץ בבית החולים אסף הרופא, כאשר מצבו מוגדר בינוני.

מחקירה ראשונית של כיבוי אש עולה כי הרעלת הפחמן בפיצרייה שבשדרות קק"ל בעיר נגרמה ככל הנראה בגלל הליך הבעירה בטאבון, והחוקרים מעריכים כי הטאבון פלט פחמן דו חמצני לתוך המסעדה, ומכיוון שמדובר בגז ללא ריח לא היו סימנים מקדימים.

בסך הכל נפגעו 17 אנשים באירוע, ומותו של אטיאס נקבע בבית החולים. מלבד בנו שנפגע באורח בינוני, שאר האנשים נפגעו באורח קל ופונו גם הם לקבל טיפול. שניים מהם עדיין מאושפזים במחלקות פנימיות, ארבעה מטופלים בחדר המיון וכל היתר שוחררו לביתם.

חיים אטיאס, שנהרג באסון דליפת הגז במסעדה שלו בבאר שבע
חיים אטיאס, שנהרג באסון דליפת הגז במסעדה שלו בבאר שבע | צילום: מתוך פייסבוק

מפקד המשמרת של כיבוי והצלה, רשף אריאל רווח, סיפר אתמול: "מיד עם הגיענו למקום זיהינו מספר נפגעים כאשר חלקם בתוך הפיצרייה וחלקם בחוץ ובדרגות פציעה שונות. התחלנו בפעולות ניטור וכבר בשלבים הראשונים זיהינו דליפה של גז בתוך החנות וערכים גם מחוצה לה. חילקתי את הצוותים למספר משימות כאשר צוות אחד מבצע ניטור, צוות שני נכנס ממוגן עם ציוד ייעודי לחנות להגשת עזרה וצוות שלישי מבצע סגירה של מקורות האנרגיה. לאחר שסגרנו את מקור הגז לחנות ירדו הערכים ואנו מבצעים עדיין ניטור עד לירידה משמעותית של הערכים בתוך החנות ובסביבתה. יש לציין כי ניתנה הנחייה לפינוי כלל האזרחים מהמקום בכדי שלא יפגעו מהדליפה".

זירת אירוע דליפת הגז במסעדה בבאר שבע
זירת אירוע דליפת הגז במסעדה בבאר שבע | צילום: מתנאל בושרי, דוברות כב''ה דרום

אליה טובול, ראש סניף באר שבע באיחוד הצלה שטיפל בנפגעים, סיפר: "כשהגעתי למקום מצאתי מספר אנשי רפואה חלקם מתנדבי איחוד הצלה שהיו במהלך פעולות החייאה על גבר בבית עסק בעיר. יחד עם חובשים נוספים מאיחוד הצלה הענקתי להם סיוע רפואי ראשוני ולאחר מכן הם פונו לבית החולים סורוקה כאשר הם סובלים מקשיי נשימה".