עודד בן ה-18 התגייס לפני שבוע ונהרג בתאונה בשומרון: "מלא באור"

עודד הגר הוא הצעיר שנהרג בתאונה הקטלנית בשומרון לאחר שכבאית התנגשה ברכב שבו נסע עם שניים מחבריו, שמאושפזים במצב קשה מאוד. רק לפני שבוע התגייס הגר לצבא. במערך הכבאות עצרו את האימונים בעקבות התאונה: "אירוע המחייב בדיקה מעמיקה"

זמן צפייה: 01:09

בבית החולים בילינסון בפתח תקווה נאבקים הבוקר (ראשון) על חייהם של שניים מהפצועים בתאונה הקטלנית בצומת גיתי אבישר בשומרון במהלך הלילה. הפצוע השלישי היה עודד הגר, חייל בן 18 מהיישוב יקיר, שהגיע לבית החולים במצב אנוש, אך הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.

הגר היה הצעיר מבין 6 אחים והתגייס רק לפני שבוע לחיל הלוגיסטיקה. הוא היה ספורטאי מצטיין בכדורגל ובטניס, אוהד שרוף של מכבי חיפה, ובן לאחת המשפחות הוותיקות ביקיר.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר: "הלב נחמץ עם לכתו של צעיר, בן השומרון, חייל שרק התגייס, שבסהכ רצה לצאת לבלות עם חברים לפני החזרה לבסיס, ולא ישוב עוד. עודד היה ספורטאי מצטיין, זכה בתואר מלך השערים קיבל גביעים ומדליות זהב. הוא כונה 'מלך השערים'. הוא היה מלא באור מלא בחיות, קשה להאמין שהבחור הצעיר והספורטיבי הזה כבר לא איתנו".

Whatsapp Image 2022 09 04 At 0
תיעוד מזירת האירוע | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

לפי החשד, כבאית שהייתה בדרכה לאירוע חצתה באדום והתנגשה ברכב שבו נסעו שלושת הצעירים, בני 19 ו-20. נציב כבאות והצלה, רב טפסר אייל כספי, הורה על עצירת האימונים במערך למשך שלושה ימים ובמהלכם ייערך לכלל מפקדי ולוחמי הכבאות רענון הוראות הבטיחות לנסיעה מבצעית.

"מדובר באירוע שתוצאותיו קשות והוא מחייב בדיקה מעמיקה, יסודית לבל ישנו מקרים דומים בעתיד. ליבנו עם משפחת ההרוג ואנו מתפללים לשלום הפצועים", אמר רב טפסר כספי.

לפי הכבאות, הכבאית הייתה ברכה לאירוע שריפת מפעל באריאל כשהתנגשה ברכב של הצעירים. כספי שלח את תנחומיו למשפחת ההרוג ואיחל החלמה מהירה לפצועים. הוא הגיע לזירת התאונה כדי ללוות את התחקיר הראשוני שביצעו המפקדים בשטח.

"בשל התוצאות הטרגיות של התאונה נסיבות האירוע נחקרות ע"י משטרת ישראל בשיתוף פעולה מלא של מערך כבאות והצלה. רשות הכבאות תתחקר את האירוע ותפיק לקחים ככל שידרש בתיאום גורמי החקירה", נמסר משירות הכבאות וההצלה.

זירת התאונה בצומת גיתי אבישר בשומרון
זירת התאונה בצומת גיתי אבישר בשומרון | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

נהג הכבאית נפצע גם הוא, טופל במקום ולא נזקק לפינוי לבית חולים. בוחני התנועה פתחו בחקירות נסיבות התאונה, והמשטרה בוחנת האם הכבאית עברה ברמזור באדום. ככל הנראה, הרכב בו היו הפצועים עמד בצומת ותתכנן לפנות שמאלה לכיוון ביתם, הכבאית נסעה מכיוון אריאל ופגעה בהם.

פרמדיק מד"א תומר פיין סיפר: "מדובר בתאונה מזעזעת, ראינו רכב פרטי מעוך שבו נסעו שלושה צעירים, אחד מהם נלכד ברכב, הם היו מחוסרי הכרה וסבלו מחבלה רב מערכתית, בסיוע כוח רפואי של צה"ל הענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים, אחד הפצועים איבד דופק ונשימה והוא פונה תוך פעולות החייאה, שניים מהפצועים פינינו במצב קשה כשהם מורדמים ומונשמים