שריפת ענק: תושבי נווה שלום פונו

לפנות בוקר פינו לוחמי האש את היישוב נווה שלום הסמוך ליער לטרון, בשל שריפה גדולה שפרצה במהלך הלילה ואיימה על הבתים

בשריפת חורש גדולה שפרצה הלילה ביער לטרון, סמוך ליישוב נווה שלום, פועלים גם הבוקר (שלישי) 140 לוחמי אש, 60 צוותי כיבוי ועשרה מטוסים, וטרם הושגה שליטה על הלהבות. עם זאת, לוחמי האש דיווחו כי נרשמה רגיעה בלהבות ובלימה של האש במספר גזרות. עוד דיווחו כי פחת הסיכון לפגיעה של האש ביישוב.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

השריפה פרצה הלילה בסביבות השעה 23:20. למקום הוזנקו צוותי כיבוי רבים שהחלו במאבק ממושך להגנה על היישוב ומניעת התפשטות האש לכלל היער והיישובים הסמוכים. בסמוך לשעה 4:00 לפנות בוקר, הרוח שינתה כיוון וסיכנה באופן מיידי את היישוב נווה שלום. בעקבות כך הוחלט על פינוי כל היישוב מתושביו למקום מבטחים.

לוחמי האש המשיכו במאבק על היישוב ובתוך היער והצליחו להדוף את השריפה מבתי היישוב. עם אור ראשון הוזנקה טייסת הכבאות והחלה ביעפי כיבוי וסיוע לכוחות הקרקע.
[brightcove_iframe video_id='elad_zohar2_vtr2_n20161122_v1' autoplay='0' kid='' duration='0'']
[brightcove_iframe video_id='raed_vtr2_n20161122_v2' autoplay='0' kid='' duration='0'']
תושבת היישוב יסמין אלקלק, שביתה קרוב מאוד לקו האש, אמרה מוקדם יותר בשיחה עם חדשות 2 Online כי הבהלה במקום גדולה במיוחד. "הבית שלי נמצא בסכנה הכי כבדה ואמרו לנו לצאת מיד", שיתפה. "לא הספקנו לקחת כלום מהבית, אפילו לא ז'קט. הובילו אותנו לשטח החקלאי הסמוך ליישוב. אפשר לראות שהכול אדום, הכול עולה באש - מזכיר את אסון הכרמל", הוסיפה.
[brightcove_iframe video_id='fire_vtr2_n20161122_v1' autoplay='0' kid='' duration='0'']

צילום: כיבוי אש והצלה ירושלים
צילום: כיבוי אש והצלה ירושלים

"הכול תוהו ובוהו. המשטרה עברה בית בית והוציאה את כל התושבים", סיפרה מרווה גבארה, תושבת נוספת ביישוב. למרות שהבית שלה רחוק יחסית מקו האש, עדיין תיארה חרדה גדולה: "שפכנו מים מסביב לבית כדי שלא יעלה באש. הילדים קיבלו את זה בתדהמה".

לדברי גבארה, ריח השריפה חדר לתוך הבתים ובית הספר בכניסה ליישוב נמצא גם הוא בסכנה, כשתושבים צעירים מסייעים לצוותי הכיבוי באזור. "הילדים ישנים ומכבי האש נמצאים ממש ליד הבית", המשיכה, "אפשר לראות את האש דרך החלון".