2 טון טבק הוברחו במקלות מטאטא

עובדי המכס בנמל אשדוד תפסו משלוח ענק של 2 טון טבק שהוברחו בתוך מקלות מטאטא. מרשות המיסים נמסר כי שווי מס של כמות הטבק עומד על מיליון שקל

2 טון טבק במקלות מטאטא (רשות המסים)

מכולה שהגיעה ממצרים ובה משלוח של מקלות מטאטא עוררה את חשדם של עובדי המכס באשדוד. בבדיקה שערכו גילו העובדים כ-2 טון טבק שהוסלקו בתוך המקלות. מרשות המיסים נמסר כי שווי המס של הכמות שנתפסה עומד על מיליון שקל.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

המכולה הגיעה למכס באשדוד ממצרים והייתה מיועדת ליבואן מחברון. לפי המסמכים המשלוח אמור היה להכיל מטאטאים בלבד, אך המכולה שעוררה חשד הועברה לבדיקה פיזית. בבדיקה מצאו הבודקים בחלקה האחורי של המכולה מקלות מטאטא ממתכת המכילים בתוכם טבק גרוס יבש, בכל מטאטא כ-150 גר' וסך הכול כ-2 טון טבק. היבואן מחברון מסרב לשתף פעולה עם מכס אשדוד.

שווי המס על הכמות שהוברחה: מיליון שקל
שווי המס על הכמות שהוברחה: מיליון שקל | צילום: רשות המיסים

ניסיונות הברחת טבק לישראל הם לא נדירים, לפני כשבוע סוכל ניסיון דומה במעבר ניצנה, בו הוברחו כ-2 טון טבק בתוך מקלות מטאטא. לפני כשלושה חודשים רשות המיסים מנעה הברחה של כ-4 טון טבק שהמס בגינו כ-1.85 מיליון שקל. במקרה הראשון יבואן הצהיר על ייבוא חלקי חילוף לרכב ובתוכם הוא החביא 2.4 טון טבק ובמקרה השני הסליק יבואן פלסטיני מעזה 1.5 טון בתוך כלי בית.