איש העסקים איתן ורטהיימר הלך לעולמו בגיל 70

איתן, בנו של התעשיין סטף ורטהיימר ואביה של השחקנית מאיה, הלך לעולמו לאחר התמודדות עם מחלת הסרטן. במהלך חייו, ניהל איתן את חברת ישקר והוביל את עסקת הענק למכירת חברת IMC למיליארדר וורן באפט. ורטהיימר הותיר אחריו אישה ו-5 ילדים. הלוויתו תיערך מחר בבית העלמין בקיסריה

זמן צפייה: 02:41

איש העסקים איתן ורטהיימר, בנו של התעשיין סטף ורטהיימר, הלך היום (שני) לעולמו בגיל 70 לאחר התמודדות עם מחלה קשה. איתן הותיר אחריו אישה, האמנית אריאלה ורטהימר, וחמישה ילדים, בהן השחקנית מאיה ורטהיימר, שישה נכדים, אב, שתי אחיות ואח. הלוויתו של איתן תתקיים מחר בשעה 12:00 בבית העלמין בקיסריה.

בריאיון למהדורת השבת סיפרה מאיה ורטהיימר, בתו של איתן, על מחלת אביה: "אני זוכרת כשאמא שלי אמרה שיש עוד גידול, היא שאלה אותי למה אני בוכה. היא אמרה לי שזה לא מתאים כי זה הזמן להיות חזקים. לדעתי, אי אפשר להיות חזקים. אני לא רוצה שאנשים ישאלו אותי מה שלום אבא".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-01-part-01-2204022000' autoplay='0' credit='' desc='מאיה ורטהיימר מדברת על אביה' poster='' kid='1_da73vu6j' duration='99']

ורטהימר גדל בנהריה, ובחייו היה תעשיין נודע ויזם, ונחשב לאחד מאנשי העסקים המצליחים בישראל. לצד פעילותו העסקית, פעל ותרם ורטהיימר למען פיתוח ישראל בכלל וקידום תושבי הפריפריה בפרט. ורטהיימר היה שותף להקמת תכנית 'עתידים', שמטרתה לשלב צעירים מצטיינים מהפריפריה הישראלית במוסדות להשכלה גבוהה. כמו כן, הקים את הקרן לעסקים "דרומה צפונה", לקידום הפעילות הכלכלית בצפון הארץ ובדרומה, עליה קיבל תואר דוקטור לשם כבוד מהטכניון.

בתחילת הקריירה שלו כאיש עסקים, ורטהיימר שיקם והשביח מספר חברות ומפעלים שלאחר מכן מכר ועשה את הונו הראשוני. בהמשך, ניהל ורטהיימר את חברת "ישקר", שתחת ניהולו צמחה והתרחבה לכל העולם. בנוסף, ורטהיימר הוביל את עסקת הענק למכירת חברת IMC למיליארדר וורן באפט.