הנשיא ביידן נפגש עם אביגיל עידן בת ה-4, ששוחררה משבי חמאס

הבית הלבן הודיע כי הנשיא האמריקני נפגש עם אביגיל בת ה-4, שהוריה נרצחו ב-7 באוקטובר - ושוחררה אחרי 51 ימים בשבי חמאס. "היא בטראומה", אמר היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, "אך אפשר לומר שמדובר ברגע של שמחה". דיווח ב-CNN: הסרטון של החטוף הירש גולדברג-פולין הגיע לידי ארה"ב כבר ביום שני

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, אביגיל עידן

ברקע המחאות לשחרור החטופים עקב פרסום התיעוד של הירש גולדברג-פולין מהשבי, היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן הודיע הערב (רביעי) כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נפגש עם אביגיל עידן בת ה-4, ששוחררה משבי חמאס לאחר 51 ימים ברצועת עזה.

סאליבן הוסיף: "אביגיל נמצאת בטראומה אבל אפשר להגיד שמדובר ברגע של שמחה כי הצלחנו להחזיר אותה למשפחתה. המפגש הזכיר לנשיא שצריך לעבוד קשה כדי לשחרר את כולם".

עידן, שברשותה אזרחות אמריקנית, נותרה ללא הוריה סמדר ורועי, לאחר שנרצחו במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר - בעת שהיא נחטפה מביתה בכפר עזה לשטח הרצועה, ושוחררה במסגרת הפעימה השלישית של עסקת החטופים בנובמבר. בעת שחרורה, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח עם משפחתה, ואמר: "אי אפשר לדמיין מה עבר עליה, הלוואי שהייתי יכול לחבק אותה. לא נשקוט עד שאחרון החטופים יחזור".

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן
היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן | צילום: רויטרס
משפחת עידן
משפחת עידן

אחיה הגדולים של אביגיל, מיכאל בן ה-9 ועמליה בת ה-6, התחבאו בארון בממ"ד בביתם במשך 14 שעות עד שחולצו - וכך ניצלו חייהם. רועי עידן עבד כצלם ב-ynet, ובזמן פשיטת המחבלים על הקיבוץ - יצא מביתו לתעד את האירועים, כשאביגיל בידיו. לאחר שהמחבלים ירו למוות ברועי, אביגיל רצה לבית שכניה, ונחטפה יחד איתם - הגר ברודץ', ושלושת ילדיה, עפרי, יובל ואוריה - ששוחררו גם הם.

בתוך כך, ב-CNN דווח כי ממשל ביידן קיבל את הסרטון של הירש גולדברג-פולין כבר ביום שני, יומיים לפני שפורסם באופן ציבורי. מאז קבלת הסרטון, גורמים בממשל היו בקשר עם הוריו של הירש, אזרח אמריקני שנולד בקליפורניה - ומתגורר כיום בירושלים. לפי הדיווח, כעת ארגון הביון האמריקני, ה-FBI בוחן את הסרטון, מנסה לברר מתי הוא צולם ומנסה להשיג ממנו מידע.