לראשונה מקום המדינה: קבר תינוק מפרשת ילדי תימן נפתח

קברו של התינוק עוזיאל חורי, שנטמן בבית העלמין סגולה בפתח תקווה, נפתח לשם זיהוי ועריכת בדיקה גנטית. חורי נולד ב-1952 ובהיותו בן שנה חלה, נלקח על-ידי שירותי הרווחה לבית חולים -וכעבור זמן קצר קיבלה משפחתו הודעה שהוא הלך לעולמו

זמן צפייה: 03:06

פרשת ילדי תימן: הבוקר (שני) נפתח קברו של התינוק עוזיאל חורי,שמשפחתו עלתה ב-1948 מתוניסיה, לשם זיהוי ועריכת בדיקה גנטית. ב-1952 נולדו עוזיאל ואחיו, ובהיותו כבן שנה חלה עוזיאל, נלקח על ידי שירותי הרווחה, הועבר לבית חולים וכעבור זמן קצר קיבלה המשפחה הודעה שהוא הלך לעולמו. הוא קבור בבית העלמין סגולה בפתח תקווה. ההליך נעשה לראשונה מקום המדינה.

משעות הבוקר מתבצעת חפירת הקבר על-ידי אנתרופולוג מטעם המדינה. במקום נמצא גם אנרתרופולוג מומחה מטעם המשפחה וההליך כולו מתועד במצלמת ראש. נכון ל-13:00 הגיעה חפירת הקבר לעומק של כ-50 סנטימטרים ולכשגיעו לעומק של כ-70 סנטימטרים תתקבל החלטה האם להמשיך או לעצור את החפירה.

לפי משרד הבריאות, "מטרת פתיחת הקבר לאפשר את הוצאת שרידי הגופה לשם זיהויה ובכלל זה לקיחת דגימת DNA לשם עריכת בדיקת קשרי משפחה מול המשפחה. פתיחת הקבר תעשה בהתאם לבקשת המשפחה וצו של בית המשפט שניתן בהתאם להוראות החוק האמור".

עוד נאמר כי "מתוך רצון להגיע לחקר האמת ולהסיר את חששות המשפחות בדבר זהות יקיריהן משרד הבריאות תמך בשעתו בחקיקת החוק ונטל על עצמו להיות אמון וממונה על ביצועו של חוק זה. מדובר באירוע רגיש ומורכב ואנו עושים את מירב המאמצים שיעשה באופן מכבד לטובת המשפחה".