העונש לטייס אל על שכרז נגד הממשלה: נזיפה ושלילת סמכות

שלושה שבועות לאחר שכרז לנוסעים במטוס כי "שואה יכולה לקרות רק בדיקטטורה", חברת התעופה הלאומית תעניש את הקברניט דורון גינצבורג. מרבית טייסי החברה מרוצים מהפשרה שלא פוגעת בשכר אך מרצה את תומכי הרפורמה, אך מובילי המחאה טוענים כי העונש קשה - ומתכננים הפגנות בעמדות צ'ק-אין של החברה מסביב לעולם

זמן צפייה: 01:48

פרסום ראשון: שלושה שבועות לאחר שטייס אל על כרז לנוסעים במטוס "שואה יכולה לקרות רק בדיקטטורה", מחר (שני) תקבע הנהלת חברת התעופה מה יהיה עונשו. הקברניט הוותיק דורון גינצבורג צפוי לקבל מכתב נזיפה רשמי מהחברה, מאחר שכרז את דעתו האישית וללא סמכות, ובנוסף למשך תקופה קצובה גינצבורג לא יוכל לתפקד כמפקד המטוס, כלומר הוא לא יהיה הסמכות העליונה בטיסה. יש לציין כי לאחר המקרה טס הקברניט לניו יורק לפגישה לא רשמית עם בעלי החברה, בה הציג את עצמו וסיפר מדוע כרז במטוס את דבריו.

מרבית הטייסים בחברה מרוצים מהפשרה שהושגה, שכן מצד אחד אין פגיעה בשכר, אך יש התנצלות וענישה קלה, שאמורה לספק את התומכים ברפומה, כמו ראש הממשלה בנימין נתניהו שכינה את הקברניט "אזרח סוג א'", וגם לבטל את הסיכוי לחרם על אל על. עם זאת, מבחינת מארגני המחאה, אם אכן יוטל על הקברניט העונש הנ"ל, יהיה מדובר לטענתם בענישה חמורה, והם מתכוונים להפגין מחר בעמדות צ'ק-אין של החברה מסביב לעולם.