כל תושבי חיפה רשאים לשוב לבתיהם‎

כיממה אחרי שיותר מ-70 אלף תושבי העיר פונו בשל שריפות הענק, הודיעו המשטרה והעירייה כי כולם יכולים לחזור.

ביום שאחרי שריפות הענק שהשתוללו ברחבי חיפה וגרמו לפינוי עשרות אלפים, הודיעו היום (שישי) בעירייה ובמשטרה כי כל התושבים שפונו יכולים לשוב לבתיהם. לפי ההערכות, כ-700 בתים נפגעו ואינם ראויים למגורים. הבוקר, בעקבות התחזקות ושינוי משטר הרוחות החלו מספר מוקדים בעיר לבעור מחדש, אך הם נמצאים תחת שליטה של 35 צוותי כיבוי שעזרים במטוסים במקרה הצורך. מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד הודיע כי המדינה תפצה אזרחים שבתיהם נהרסו גם אם לא רכשו ביטוח.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בצהריים הגיעה ההודעה המשמחת לפיה כל תושבי העיר שפונו במהלך היום הדרמטי אתמול יכולים לחזור כעת לבתיהם. תושבי חיפה שהגיעו לבתים שנפגעו הזדעזעו לראות את ההרס.

הגדות של פסח על הרצפה
הגדות של פסח על הרצפה

"כל הזיכרונות הלכו, אלבומים, הגדות של פסח, אתם יכולים לראות על הרצפה, הלב בוכה", סיפרה מיכל זמיר, שהבית של אמה ניזוק קשות בשריפה. "אתמול הגעתי אליה בבוקר, הרחנו עשן, פתחתי את החלון, ראיתי שבגבעת זמר מתחילה שריפה. צלצלתי למכבי אש, צלצלתי לעירייה ולמשטרה, לאט לאט הגיעו כוחות ואחרי זה התפנינו מהבית".

מכוניות שרופות בחיפה (מיכל רוזנברג)
מכוניות שרופות בחיפה (מיכל רוזנברג)

ראש העיר יונה יהב אמר הבוקר לחדשות 2: "ביליתי את הלילה בסיור בשכונות שנפגעו כדי לראות את היקף הנזקים וגם הבוקר סיירתי שם. זה מזעזע, והכי מזעזע זה אותן 700 משפחות שהדירות שלהם נפגעו ומיטב רכושן נפגע קשה". יהב התייחס גם לשירותים שהעירייה מספקת לתושבים נוכח האסון. "לכל מי שפינינו מצאנו סידור", טען ראש העיר.

מאמצי הכיבוי בחיפה (גיא תורגמן)
מאמצי הכיבוי בחיפה (גיא תורגמן)

מנכ"ל משרד האוצר: "גם מי שלא רכש ביטוח - יפוצה"

מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד הודיע כי לאור הנתונים שקיבלו מהמשטרה, משרדו הפעיל את מערך מס הרכוש. משמעות הדבר היא שאזרחים שביתם נפגע מהשריפה, יזכו לפיצוי מחברת הביטוח, גם אם לא רכשו ביטוח.

נזקי השריפה בחיפה (גיא תורגמן)
נזקי השריפה בחיפה (גיא תורגמן)

"מסתמן שרוב ההצתות נעשו על רקע פח"ע", הסביר באב"ד. "המדינה תעמוד מאחורי זה ותיקח את האחריות. קשה מאוד לדעת כרגע נתונים, כנראה כמה מאות שנפגעו".