הטכנולוגיה שתעקוף את השיבושים: נפתרה בעיית התיקוף בתחב"צ בצפון

פרסום ראשון: יותר מ-7 חודשים אחרי שפרצה המלחמה ותושבי חיפה ואזור הצפון נתקלו בשיבושי GPS שמנעו מהם לתקף את כרטיסי הרב-קו בעת נסיעה בתחבורה הציבורית, במשרד התחבורה פיתחו טכנולוגיה שתאפשר את התיקוף ברכבות ובאוטובוסים - והחל מהיום ניתן לתקף נסיעות ביישומונים השונים

אוטובוס של אגד
אוטובוס של אגד | צילום: חדשות 13

פרסום ראשון: אחרי יותר מ-7 חודשים בהם תושבי חיפה ובצפון הארץ נתקלו בשיבושי GPS יזומים, שמנעו מהם לתקף את כרטיסי הרב-קו בעת נסיעה בתחבורה הציבורית, משרד התחבורה הודיע היום (ראשון) כי המשרד פיתח טכנולוגיה שתאפשר את התיקוף ברכבות ובאוטובוסים - והחל מהיום ניתן לתקף נסיעות ביישומונים שונים. הטכנולוגיה החדשה תשולב באפליקציות הרלוונטיות. העדכון מועלה לאוויר בימים אלה והנוסעים יתבקשו לבצע עדכון תוכנה עם השקתו המלאה.

הטכנולוגיה שפיתח משרד התחבורה מאפשרת להמשיך ולהשתמש באפליקציות התשלום בתחבורה הציבורית, למרות שיבושי ה-GPS שמנעו עד כה מהנוסעים לשלם באמצעות אפליקציות אלה. כעת כבר ניתן לתקף נסיעה בתחבורה ציבורית באפליקציות התשלום השונות כמו מוביט ופנגו, ובימים הקרובים תצטרף אליהן גם חברת הופאון.

דרכי תיקוף הנסיעה בתחבורה צבורית
דרכי תיקוף הנסיעה בתחבורה צבורית | צילום: באדיבות "מוביט-פנגו"
דרכי תיקוף הנסיעה בתחבורה צבורית
דרכי תיקוף הנסיעה בתחבורה צבורית | צילום: באדיבות "מוביט-פנגו"

מאז פרוץ המלחמה, מתמודדים תושבי הצפון עם שיבושי GPS יזומים של צה"ל, המשפיעים הן על מערכות ניווט כמו ווייז וגוגל Maps, ומפריעים גם לפעילות יישומונים מבוססי מיקום ובהם אפליקציות התשלום בתחבורה הציבורית. עקב השיבושים, חוו חלק ממשתמשי התחבורה הציבורית תקלות בתיקוף הכרטיס, חיובים שגויים ואף אי-הצלחה בתיקוף הכרטיס. השיבושים השפיעו גם על המידע בזמן אמת המופיע ביישומוני התחבורה הציבורית ועל צגי השילוט האלקטרוני בתחנות האוטובוס והרכבת הקלה, הן באזור הצפון והן באזור המרכז.

חיילים עולים לרכבת
חיילים עולים לרכבת | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

שרת התחבורה מירי רגב מסרה: "לצערנו מצב המלחמה המתמשך משפיע על כל תחומי חיינו, ובהם גם מערכות המידע והתשלום בתחבורה הציבורית. שיבושי ה-GPS שנועדו להקשות על אויבינו, מפריעים גם להפעלה התקינה של אפליקציות התשלום המבוססות על זיהוי מיקום הנוסע. הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרדנו הצליחה לפתח בזמן קצר טכנולוגיה אשר עוקפת את הבעיה ומאפשרת לזהות את מיקום הנוסע גם בעת חסימת תדרים נרחבת. הנחיתי את אגף פניות הציבור לטפל בכל מי שנפגע מהמצב במהירות, ברגישות ובהתחשבות".