בעקבות הקיצוץ של השר בנט, ארגון איגי נלחם על חייו

איגי יוצא בקמפיין תרומות בעקבות הקיצוץ של השר בנט: "הנוער הגאה קיבל שיעור גרוע ביותר בחינוך - הפרה בוטה של הבטחה"

לאחר רצח שירה בנקי ז"ל במצעד הגאווה בשנה שעברה, הבטיח שר החינוך נפתלי בנט שיכפיל את תקציב ארגון הנוער הגאה, "איגי", מ-950 אלף שקלים שהיה השנה. שלשום (שלישי) התבשרו בארגון כי התקציב לא רק שלא יוגדל, אלא יקוצץ לכדי 750 אלף שקלים בלבד. "בעקבות ההבטחה של שר החינוך בנט להכפיל את תקציב ארגון הנוער הגאה בעקבות הרצח של שירה בנקי ז"ל, התחלנו באיגי לקדם יוזמות ששכבו במגירה בגלל חוסר בתקציב ולהרחיב את הפעילות גם לפריפריה" מספרת מנדי מיכאלי, מנכ"לית שותפה באיגי. "במשך השנה התקציב לא הגיע וכראשי הארגון נאלצנו לקחת הלוואה אישית כדי לממן את ההוצאות. אמש קבלנו הודעה רשמית ממשרד החינוך שלא רק שהתקציב לא יגדל, אלא שהתמיכה השנה תרד ב-20%, זאת אומרת ב-200,000 ₪.המשמעות היא ברורה - צמצום וסגירה של הפעילויות שלנו ברחבי הארץ, ופגיעה ביכולת שלנו להגיע לנוער הגאה. אנחנו נאלץ לסגור קרוב לשליש מהיקף הפעילות שלנו." הוסיפה.

איגי, הוא ארגון הנוער הגאה היחיד בארץ לנוער וצעירים מהקהילה הגאה ומתלבטים. הוא הוקם בשנת 2002 ומאז צמח לארגון הלהטבפא"ק (לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים, ביסקסואלים, פאנסקסואלים, אמיניים וקווירים) הגדול בישראל עם פעילויות ב-35 ערים ויישובים ברחבי הארץ - מקריית שמונה עד אילת. איגי הוא הארגון היחיד בארץ הנותן מענה לנוער וצעירים להטבפא"ק ואשר פעילותו מוכרת ע"י משרד החינוך. מעל 2,000 נוער וצעירים משתתפים מדי שנה בפעילויות של איגי, שכעת נמצא בסכנת סגירה.

איגי ארגון הנוער הגאה
צילום: ארגון הנוער הגאה נלחם על חייו

מאז ההודעה הרשמית, איגי יצא בקמפיין גיוס תרומות דחוף כדי לסיים את שנת הפעילות הנוכחית. "גם אם נסתכל על תקציב המדינה לשנתיים הבאות - לא ברור כמה כסף יוקצה, כך שייתכן שהתמיכה תמשיך לרדת עוד ועוד. הנוער הגאה קיבל היום את השיעור הגרוע ביותר בחינוך - הפרה בוטה של הבטחה שנועדה לתת לו מענה. הבטחות צריך לקיים!"

לתרומות לארגון הנוער הגאה, איגי, כנסו כאן

בתגובה לקמפיין של איגי, שר החינוך צייץ אמש בחשבון הטוויטר שלו והודה שהטענות שמעלה איגי צודקות: "איגי הוא ארגון נוער שמתוקצב מתוך "דלי" משותף עם כלל הארגונים ("אחריי!", נוער מד"א ועוד). אין דרך לתקצב ארגון בודד. בעקבות פגישתי עמם הגדלתי לכלל הארגונים תקציב מ-19 מ"ש ל-35 מש"ח (!) ותקציבם היה אמור לגדול בהתאמה. אלא שבינתיים נוספו ארגונים נוספים לאותו "דלי" והכסף התחלק על פני יותר גופים, כך שבפועל איגי קיבלו פחות (!) מקודם. זה ממש לא בסדר. כל זה לא צריך לעניין את איגי. הכסף קיים, הבעיה היא מכניקת ההעברה. אנו פועלים לפתור את זה. אעדכן"

תגובת שר החינוך נפתלי בנט:

בעקבות הקיצוץ, פעילים וחניכים של איגי יזמו עצרת מחאה למען הנוער הגאה בישראל, הערב בגן מאיר בת״א בשעה 19:00

 

סרטון פתיחת שנת הפעילות של איגי

>>לתרומות לארגון הנוער הגאה, איגי, כנסו כאן