ערב קטלני בכבישים: ארבעה נהרגו בשלוש תאונות דרכים שונות

מתנדב משטרה ועובד קבלן נהרגו בזמן שפינו מפגעים שנותרו מהפגנת משפחות חטופים בכביש 1, ונפגעו מנהג ג'יפ שנעצר לחקירה. מאוחר יותר רכב התהפך בכביש 6 סמוך למחלף אייל, צעיר כבן 20 נהרג וגבר כבן 30 נפצע קשה. בכביש 463 סמוך לכניסה לניל''י שבשומרון נהרגה אישה פלסטינית כבת 40, ובנוסף נפצע גבר כבן 30 באורח קשה

זירת התאונה הקטלנית בכביש 1
זירת התאונה הקטלנית בכביש 1 | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

הקטל בכבישים: ארבעה בני אדם נהרגו הערב (שישי) בשלוש תאונות דרכים שונות ברחבי הארץ. מתנדב משטרה ועובד קבלן כבני 50 נהרגו בתאונה בכביש 1, כאשר נפגעו מרכב בזמן שפינו מפגעים שנותרו מהפגנת משפחות חטופים שחסמו את הכביש. מאוחר יותר, צעיר בן 20 נהרג וגבר כבן 30 נפצע באורח קשה כאשר רכבם התהפך בכביש 6, סמוך למחלף אייל. במקביל, אישה כבת 40 נהרגה וגבר כבן 30 נפצע באורח קשה בהתנגשות שני כלי רכב בכביש 463 סמוך לכניסה לניל''י שבשומרון.

מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון וראש אגף התנועה ניצב יהודה בן-עטר קיימו הערכת מצב מיוחדת בזירת התאונה הקטלנית בכביש 1, בה נדרסו למוות מתנדב משטרת התנועה הארצית ועובד קבלן של נתיבי היובל. מפרטי החקירה הראשונית עלה כי תושב כפר יונה בשנות ה-20 לחייו שנהג בג'יפ על כביש 1 לכיוון מזרח סטה מנתיב נסיעתו ופגע בשניים, בעת שהיו בתפקיד והמתינו להגעת משאית לפינוי מפגעי הדרך מהשול.

חובשים ופראמדיקים של מד"א קבעו את מותם של שני הגברים בזירה, ופינו פצוע קל כבן 50 לבית החולים שמיר-אסף הרופא. המשטרה עיכבה לחקירה את הנהג החשוד במעורבות בתאונת דרכים קטלנית, ובמקביל שוטרי תחנת רמלה ובוחני התנועה של מרחב שפלה פתחו בחקירה.

זירת התאונה הקטלנית בכביש 1 מחאות חטופים
זירת התאונה הקטלנית בכביש 1 | צילום: דוברות המשטרה

מפקד מחוז מרכז הדגיש כי "המחאה הייתה לא מתואמת, שסיכנה את כלל משתמשי הדרך, את המוחים עצמם והסתיימה באופן טראגי כאשר שוטר-מתנדב ועובד קבלן של חברת נתיבי היובל נדרסו למוות, עת נדרשו לפנות את החביות שהציבו המוחים במרכז הכביש, כשהשניים עמדו בשול וכאמור נפגעו מרכב שסטה לכיוונם". בנוסף אמר כי "ציר ראשי נועד לתנועת כלי רכב באופן בטוח ואסור להופכו למגרש ומוקד מחאות המסכן את המוחים, השוטרים ושאר הציבור".

זירת התאונה הקטלנית בכביש 1 מחאות חטופים
זירת התאונה הקטלנית בכביש 1 | צילום: דוברות המשטרה

הדיווח על התאונה הקטלנית בכביש 6 התקבל בשעה 21:55, וצוותי מד"א שהוזעקו לזירה קבעו את מותו של צעיר כבן 20, ופינו לבית החולים מאיר בכפר סבא גבר כבן 30 במצב קשה עם חבלה רב מערכתית. אלון שפילמן, חובש ונהג במד"א, סיפר: "הגענו לזירה קשה וראינו רכב הפוך עם שני לכודים. נאלצנו לקבוע את מותו של גבר בשנות ה-20 לחייו. מהרכב חולץ פצוע נוסף במצב קשה עם חבלות בחזה, בגב ובראש. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו לבית החולים להמשך טיפול".

זירת התאונה בכביש 463 בשומרון
זירת התאונה בכביש 463 בשומרון | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

בתאונה בכביש 463 נקבע מותה של אישה כבת 40 במקום, ובשיתוף כוח רפואה של צה"ל והסהר האדום פונו גבר כבן 30 במצב קשה, ילד בן 12 במצב קל ועוד שני פצועים במצב קל, כולם פלסטנים. חובש רפואת חירום במד"א, ראובן רוזנברג, סיפר: "הגענו למקום וראינו זירה קשה בה היה רכב עם מספר פצועים. נאלצנו לקבוע את מותה של אישה כבת 40, הענקנו טיפול רפואי ופינינו גבר כבן 30 עם חבלת ראש".