פרשת "ילדי תימן": קבר נוסף ייפתח בבית עלמין בנתניה

הקבר הרביעי מתוך עשרה קברים בפרשה שטלטלה את המדינה ייפתח מחר, בו קבורה לכאורה סעדה קרני שנעלמה בעת שהייתה בת 3 ונפטרה לכאורה ממלריה בגיל 5, לאחר שעלתה עם משפחתה לארץ מתימן בשנת 1949. פתיחת הקבר נעשית על מנת להפיק פרופיל גנטי משרידי השלד, ולבדוק קשר משפחתי בין שרידי השלד למשפחה

Ecrhop
בית קברות | צילום: חדשות 13

פתיחת הקברים בפרשת ילדי תימן תופסת תאוצה, והיום (שני) פורסם כי מחר ייפתח קברה של סעדה קרני, שנפטרה בגיל 5 לאחר שנלקחה מהוריה בעת שהייתה בת 3, ושהתה עם משפחתה במחנה העולים בית ליד לאחר שעלתה לארץ בשנת 1949.  לאחר שמשפחתה של סעדה עטרה לוועדות השונות שקבעו כי "סעדה נפטרה ונקברה בבית העלמין בגיל 5, לאחר שנעלמה בגיל 3. לדברי הוועדה סעדה נפטרה כתוצאה ממלריה וניוון שרירים לאחר מחלה של שנתיים, בהן המשפחה לא ראתה את הבת".

בשעה 07:00 בבוקר, ייפתח בבית העלמין הישן בנתניה שכונת בן-ציון, הקבר הרביעי בסדרה של 10 קברים, קברה לבקשת המשפחה. הקבר ייפתח ע"י נציגי המכון לרפואה משפטית ובחסות משרד המשפטים, על פי חוק פתיחת קבר של קטין יוצא תימן, המזרח או הבלקן לשם זיהוי ועריכת בדיקה גנטית לקשר משפחה.

פתיחות קבר בפרשת ילדי תימן. ארכיון
פתיחות קבר בפרשת ילדי תימן. ארכיון | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

הקבר ייפתח בנוכחות בני משפחה ועורכי הדין הנ"ל המייצגים את המשפחות. מטרת פתיחת הקבר נועדה ליטול את שרידי השלד למטרת בדיקות דנ"א והפקת פרופיל גנטי משרידי השלד, כדי לבחון קשר משפחתי בין שרידי השלד למשפחה.