מפת השריפות שפרצו ברחבי הארץ בימים האחרונים

ביומו הרביעי של גל השריפות: אלו הם מוקדי הלהבות עד כה

ישראל בוערת: גם היום (שישי) נמשך גל השריפות במוקדים רבים ברחבי הארץ. כוחות הכיבוי מתמודדים במקביל גם עם שריפות שהשתוללו במהלך הלילה וגם עם דליקות חדשות שפורצות כל העת.

חיפה: כ-300 כבאים פעלו בחמישי בעיר בניסיון להשיג שליטה בלהבות. הבוקר (שישי), בעקבות התחזקות ושינוי משטר הרוחות החלו מספר מוקדים בעיר לבעור מחדש, אך הם נמצאים תחת שליטה של 35 צוותי כיבוי, שנעזרים במטוסים במקרה הצורך.

השכונות שפונו בחיפה (חדשות 2)
השכונות שפונו בחיפה (חדשות 2)

הגליל: הבוקר (שישי) פרצה שריפה גדולה מדרום ליישוב חרשים שבגליל, סמוך לכרמיאל, שהובילה לפינוי תושבים.

השריפה בחרשים | צילום: דיווחי הרגע
השריפה בחרשים | צילום: דיווחי הרגע

אש בהרי ירושלים: שריפת חורש גדולה פרצה (שישי) סמוך ליישוב מעלה החמישה שבהרי ירושלים. האש מתקדמת גם לכיוון היישוב נטף. 30 צוותי כיבוי ו-20 מטוסים הוזנקו למקום.

השריפה מתקדמת גם לכיוון נטף | צילום: דוברות כיבוי אש
השריפה מתקדמת גם לכיוון נטף | צילום: דוברות כיבוי אש

שריפה גדולה בואדי שער הגיא השתוללה ברביעי ואף עלה חשש שתפגע בתחנת הדלק הסמוכה. מהמשטרה נמסר כי בשלב זה אין סכנה וכביש 1 נשאר פתוח לתנועה.
בנוסף, התפתח מוקד נוסף סמוך לקיבוץ הראל. ביישוב נטף לוחמי האש נאבקו בלהבות ותיעדו את פעולתם האמיצה. לפחות שלושה מבנים ביישוב עלו באש, וקירות וגגות קרסו כתוצאה מהחום הרב.
השריפה מהרי ירושלים המשיכה להתפשט לכיוון מערב, והכבאים החלו להתמודד איתה באזור לטרון, עד שלבסוף בלמו את הלהבות.
בדולב צוותי כיבוי אש, שמנו בשיאם כ-50 לוחמים, השיגו שליטה בלהבות על השריפה שפרצה בשלישי. בשלב זה גובר החשד שההצתה ביישוב נעשתה על רקע לאומני.

שריפה בדולב
שריפה בדולב
מטוס כיבוי בשער הגיא
מטוס כיבוי בשער הגיא

מודיעין: בחמישי בצהריים פרצה שריפה ליד תחנת הרכבת פאתי מודיעין שעשתה דרכה לעבר מפעלים ברמלה, לפני שלוחמי האש השתלטו על הלהבות.

סביון: שריפה נוספת פרצה סמוך לתחנת הדלק שבצומת סביון. כוחות משטרה וכיבוי אש הוזעקו למקום וכעבור זמן קצר דווח כי הושגה שליטה על האש.

השריפה בסביון
השריפה בסביון

ראשון לציון: בראשל"צ פעלו שבעה צוותי כיבוי בשריפת קוצים שפרצה בסמוך בצומת גן הורדים. הושגה שליטה באש והציר נפתח מחדש לתנועה.

מחלף ראשונים (פלג אבישר)
מחלף ראשונים (פלג אבישר)

כרמיאל: שריפה גדולה משתוללת בין היישובים נחף להר חלוץ במועצה האזורית משגב.

השריפה בהר חלוץ (כבאות והצלה צפון)
השריפה בהר חלוץ (כבאות והצלה צפון)

זכרון יעקב: עשרות צוותי כיבוי פעלו בזכרון יעקב והשתלטו על שריפת הענק שפרצה בשלישי אחר הצהריים.

פינוי התושבים מזכרון יעקב
פינוי התושבים מזכרון יעקב

שריפה נוספת פרצה ברמות מנשה, סמוך לקיבוץ עין השופט ושריפה נוספת סמוך למחלף ראשונים. השריפה בסמוך לעין השופט גרמה לעשן כבד מעל הקיבוץ והמשרד להגנת הסביבה הודיע כי הוא ממליץ למשטרה לפנות את הקיבוץ בגלל ריכוזים גבוהים של חלקיקים נשימים עדינים.

3 צוותי כיבוי נוספים פעלו כנגד דליקה שהתפשטה לישוב אורנית מכיוון חורשים. בשלב זה אין סכנה לבתי הישוב. שריפות קוצים נוספות פרצו גם בפרדס חנה-כרכור ובמרכז פתח תקווה. בנוסף הוזעקו צוותים גם לשריפת יער בבית שמש ולשריפת קוצים בסמוך לקו הבתים בישוב טלמון שבשומרון.

במחוז צפון נאבקו לוחמי האש במוקדי בערה ביער מעל מדרך עוז, שם פעלו יותר מעשרה צוותי כיבוי, ובאזור היישוב אשחר, פעלו שישה צוותים. בנוסף, נלחמו לוחמי האש בשריפות רבות בשטחים פתוחים באיזור לוטם, אבטליון, יער שגב, בית קשת, כפר החורש וביער הזורע.