אחרי שלושה שבועות: האישה שנפצעה קשה בהפגנת החרדים תשוחרר לביתה

מירל דז'לובסקי בת ה-40, שנפגעה מפח בוער שדורדר ברחוב במהלך הפרות הסדר בירושלים, תשוחרר מהמחלקה לכירורגיה כללית בשערי צדק לאחר שמצבה השתפר. בני משפחתה מסרו: "כיהודים מאמינים אין לנו שום רגשות כעס והאשמה על שום יהודי"

המקום בו נפצעה האישה שנפגעה מהפח שדורדר במהלך הפגנת החרדים
המקום בו נפצעה האישה שנפגעה מהפח שדורדר במהלך הפגנת החרדים | צילום: פלאש 90

שלושה שבועות אחרי שאושפזה בבית החולים שערי צדק, מירל דז'לובסקי, שנפצעה באורח קשה מפח בוער שדורדר לעברה במהלך הפגנת החרדים בירושלים, תשוחרר היום (שלישי) לביתה מהמחלקה לכירורגיה כללית.

דז'לובסקי, אם ל-11 ילדים בת 40, יצאה מביתה בערב יום חמישי, 15 בדצמבר 2022, ולאחר שערכה קניות לשבת היא חלפה בסמוך לרחוב יחזקאל בירושלים שם אירעו הפרות סדר. פח בוער שדורדר ברחוב פגע בעוצמה במרכז החזה שלה, ובעקבות המכה היא התמוטטה על המדרכה ופונתה לבית החולים במצב קשה מאוד.

דז'לובסקי סבלה מפגיעה ריאתית דו צדדית קשה ביותר, ונזקקה לפעולות התערבותיות דחופות ומצילות חיים. לאחר שהתייצב מצבה היא הועברה לאשפוז ממושך ביחידה לטיפול נמרץ, ובמשך שבועיים וחצי נלחמו אנשי הצוות הרפואי על חייה.

היא נזקקה להנשמה ממושכת עד שריאותיה חזרו לתפקוד, ועברה עוד מספר ניתוחים וטיפולים מורכבים עד שמצבה הלך והשתפר. ד"ר אלון שורץ, מנהל יחידת הטראומה בביה"ח, בירך אותה ואמר: "הרצון של מירל להיאבק על חיה עבור ילדיה, על אף הפציעה הקשה וכוח הרצון האדיר שלה לצד הטיפול הממוקד העמידו אותה על שתי רגליה. אני מאחל לה הרבה בריאות בהמשך הדרך".

המקום בו נפצעה האישה שנפגעה מהפח שדורדר במהלך הפגנת החרדים
המקום בו נפצעה האישה שנפגעה מהפח שדורדר במהלך הפגנת החרדים | צילום: פלאש 90

דז'לובסקי ובני משפחתה ביקשו להודות לצוות בשערי צדק: "אנו מלאי שבח והודיה לה' יתברך, על כל חסדיו הגלויים והסמויים שליוו אותנו בשבועות האחרונים מאז נפצעה מירי באופן קשה ועד היום המאושר של שחרורה מבית החולים. הטוב כי לא כלו רחמיו והמרחם כי לא תמו חסדיו".

עוד הוסיפו במשפחתה: "אנחנו רוצים להודות מקרב לב לכל כלל ישראל על התפילות האין סופיות שהצילו את מירי והחזירו אותה אלינו בריאה ומתפקדת. התפילות שלכם היו החמצן שלנו בימים קשים ומלאי פחד. כאן המקום להודות לצוות מד"א ולצוות הרופאים והאחיות בשערי צדק בטיפול נמרץ ובמחלקה לכירורגיה כללית על טיפול מסור 24 שעות ביממה, ולכל העסקנים הרפואיים שליוו אותנו בתקופה זו, הייתם השליחים הטובים להצלת חייה של מירי, משמים תבורכו וימלאו כל משאלות לבכם".

"אנחנו רוצים שוב להדגיש", סיכמו בני המשפחה, "כיהודים מאמינים אין לנו שום רגשות כעס והאשמה על שום יהודי שהוא, ואנו מתפללים שרק שלום ואהבת ישראל ירבו בעם ישראל ושנזכה לגאולה השלמה במהרה".

הפרות סדר בהפגנת החרדים בירושלים
הפרות סדר בהפגנת החרדים בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

אתמול הגישה פרקליטות מחוז ירושלים כתב אישום נגד מאיר קצב, תושב אלעד בן 22, ונגד תושב הבירה קטין בן 16, בגין הצתת פח אשפה במהלך ההפגנה ודרדורו במורד הרחוב, מה שהוביל לפציעתה של דז'ילובסקי. בנוסף, הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרם של השניים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. בתום הדיון על הבקשה להארכת מעצרם, מגישת כתב האישום עו"ד יפעת פנחסי-נבו אמרה: "נעשה כל שביכולתנו לפעול בחומרה נגד אנשים שמתנהגים בצורת שלוחת רסן וגורמים לפגיעה של עוברי אורח".

בכתב האישום, המייחס לנאשמים עבירות של חבלה חמורה, הצתה, סיכון דרכים והפרעה לשוטר במילוי תפקידו, נכתב כי "במסגרת הפרות סדר ברחוב יחזקאל בירושלים, החליטו הנאשמים ואחרים נוספים להצית פח אשפה ולחסום באמצעותו את הרחוב. הנאשמים הציתו את פח האשפה ודחפו אותו בחוזקה ומזוויות שונות על מנת להזיזו ממקומו ולהניע אותו למרכז הכביש. אז הדרדר פח האשפה הבוער לכיוון הכביש המשופע כלפי מטה והחלק הפינתי שבו פגע בעוצמה במרכז החזה של תושבת שעברה באזור".

עוד צוין בכתב האישום כי "בעקבות המכה, התמוטטה התושבת על המדרכה, והנאשמים והאחרים ברחו מהמקום. כתוצאה ממעשיהם, פונתה התושבת לבית החולים שערי צדק, כשהיא עם שברים מרובים בצלעות, דימום פנימי רב בכל אזור החזה וריאות שספגו פגיעה קשה המסכנת חיים. היא אושפזה בטיפול נמרץ ובימים אלו היא עדיין מאושפזת בבית החולים. בנוסף, במסגרת חקירת האירוע נמלט הנאשם הקטין משוטר שביקש אותו לחקירה מספר ימים לאחר האירוע".