בעקבות איומים על חייה: נסרין יוסף ממושב יתד ויתרה על השאת משואה

נסרין, שבעלה איאד חבר לכיתת הכוננות של המושב ב-7 באוקטובר וסייעה בתפיסת המחבלים שניסו לחדור ליישוב, הודיעה כי ויתרה על המעמד לאחר שאזרחים ערבים איימו עליה ואף תקפו אותה. "מודים מקרב לב על הכבוד שניתן להם לעמוד במקום שבו גיבורים ואנשי רוח גדולים עמדו"

זמן צפייה: 01:40

נסרין יוסף, תושבת יתד שבעלה חבר לכיתת הכוננות של המושב ב-7 באוקטובר וסייעה בתפיסת המחבלים שניסו לחדור ליישוב, הודיעה הבוקר (ראשון) לוועדה הציבורית המייעצת לבחירת מדליקי המשואות כי היא מבקשת להסיר את שמה מרשימת מדליקי המשואה ביום העצמאות הקרוב, בעקבות איומים על חייה.

כאשר בעלה של נסרין, איאד, התבקש על-ידי מפקדו שלא לצאת מביתו בבוקר 7 באוקטובר, הוא חבר לכיתת הכוננות מיוזמתו ואמר למפקדו: "אני מעדיף למות עם מדי צה"ל ולא כמו עכבר בממ"ד". במקביל, נסרין נזכרה ששכנתה לבד בביתה עם בנותיה, והלכה להביא אותן כדי שישהו בממ"ד שבביתה. כאשר חברי כיתת הכוננות תפסו את המחבלים הראשונים, הם אזקו אותם והובילו אותם לאזור ביתם של נסרין ואיאד, ואז צלצל הטלפון של אחד המחבלים ונסרין התבקשה לשמש כמתורגמנית, ובכך סייעה לכיתת הכוננות לתפוס מחבלים נוספים.

למחרת, תושבי המושב פונו לצפון, ומשם לאילת. במהלך שהייתה של המשפחה באילת, סיפורה של נסרין החל להתפרסם בתקשורת, ואזרחים ערבים שזיהו אותה החלו לאיים עליה ואף תקפו אותה וקרעו שרשרת מגן דוד מצווארה. בעקבות זאת, ובנוסף לאיומים נוספים, החליטה נסרין להסיר את מועמדותה להדלקת משואה. מנסרין ואיאד נמסר כי הם "מודים מקרב לב על הכבוד שניתן להם לשאת משואה ולעמוד במקום שבו גיבורים ואנשי רוח גדולים עמדו".

נסרין יוסף
נסרין יוסף | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מטעמה של השרה מירי רגב נמסר כי היא הצטערה לשמוע על החלטה של נסרין. "השרה מכבדת את החלטתה וזאת בכדי למנוע מנסרין כאב נוסף מעבר למה שנפשה נפגעה ב-7 באוקטובר", נמסר, "השרה רגב גאה ומצדיעה לנסרין ואיאד על כך שסיכנו את חייהם על מנת להציל אזרחים אחרים. השיחה עם נסרין בה התבשרה על בחירתה להשאת משואה הייתה מרגשת במיוחד. השרה מאחלת לנסרין ומשפחתה רק טוב. השרה רגב ביקשה מהוועדה שתמליץ בפניה על מועמדים נוספים".