המשיך את המסורת במקום רעייתו: הנשיא חילק עוגות גבינה לחיילים

בכל שנה בחג השבועות נהגה אשתו המנוחה של ריבלין, נחמה, להכין עוגות ולחלק אותן לכוחות הביטחון. היום החליט הנשיא להגיע לאחד המחסומים כשבידיו שש עוגות ביתיות

זמן צפייה: 02:35

בכל שנה בחג שבועות נהגה אשת הנשיא המנוחה, נחמה ריבלין, לצאת ולבקר חיילים ולהביא להם עוגת גבינה שהכינה בעצמה. בחג הראשון בלעדיה המשיך הנשיא ראובן ריבלין את המסורת במקומה. זו הייתה מסורת מקסימה.

לכן, בבית הקפה "קדוש", מוסד ירושלמי שבני הזוג ריבלין אהבו במיוחד, התקבלה פנייה מצד הנשיא לשחזר את העוגה. "כשהבנו שזאת תהיה השנה הראשונה שבעצם לא תהיה המסורת עזבנו את הכול והתגייסנו", סיפרה קרן קדוש.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר תחקיר חדשות 13: חקירת מות הצוללן בחוף פלמחים תתחדש

"מתנערים מאחריות": שוטר דרס למוות ילד – המשטרה סגרה את התיק

צעירה עברה החלקת שיער במספרה – ואושפזה בבית החולים במצב קשה

ראובן ריבלין עם החיילים לאחר חלוקת העוגות
ראובן ריבלין עם החיילים לאחר חלוקת העוגות | צילום: חדשות 13

ב"קדוש", מוסד קולינרי ירושלמי ותיק ומוכר, מעידים שהעוגה מרגשת במיוחד ושגם המתכון לא מסובך במיוחד. "במתכון כתוב 'פירורי עוגיות 'פתי בר'. אין לנו 'פתי בר' בקונדיטוריה. אז עשינו בצק פריך, אפינו אותו, פוררנו ומעולה", הסבירה קדוש. גבינה לבנה, סוכר, ביצים, וניל, מערבבים את הכול ביחד. אחרי הכנת התשתית הקשה נותר רק לצקת את המסה.

שש עוגות נתרמו על ידי בית הקפה והועברו לנשיא ריבלין וממנו לחיילים, שאמר לחיילים בעת ביקורו כי "רעייתי המנוחה עמדה על כך שבכל שנות שירותנו בבית הנשיא, אנחנו מגיעים לחיילים של צה"ל". כך, לאחר שהלכה לעולמה, גם בחג שבועות הזה ייהנו החיילים מזיכרון מתוק של העוגה הנשיאותית של נחמה.