אחרי חודש של חיפושים: נמצאה גופתו של אורן זמיר שנעדר בפרו

במדינה הדרום-אמריקנית מאשרים כי אותרה גופתו של המטייל הישראלי בן ה-26 שנעדר מאז 14 באפריל. גופתו נמצאה בהר בגובה של 5,000 מטרים באזור בו יצא לטייל בטרק וואי-וואש באזור אנקש שבהרי האנדים

זמן צפייה: 00:16

בפרו מאשרים הבוקר (שני) כי נמצאה גופתו של אורן זמיר, המטייל הישראלי בן ה-26 שנעדר במדינה הדרום-אמריקנית מאז 14 באפריל, אחרי כמעט חודש של חיפושים. גופתו נמצאה בהר בגובה של 5,000 מטרים באזור בו יצא לטייל בטרק וואי-וואש באזור אנקש שבהרי האנדים.

החיפושים אחר זמיר החלו כשהוא לא יצר קשר מאז יצא לבדו לטרק, ולא שב בטווח הזמן המוגדר לסיום המסלול (24 באפריל). המשטרה בפרו סרקה אחריו, ומשלחת חילוץ מיוחדת מטעם חברת "MAGNUS איתור וחילוץ" יצאה לפרו על מנת לאתרו. לטענת הרשויות בפרו, הוא ניסה לטפס לפסגה של הר אך נפל לתהום.

זמיר, בן למשפחה של תעשיינים ותיקים בירושלים, שירת ביחידה מובחרת ולחם במילואים החל מ-9 אוקטובר במשך 161 ימים רצופים. הותיר אחריו הורים ושלושה אחים.

Whatsapp Image 2024 05 05 At 0
אורן זמיר | צילום: מתוך פייסבוק

מחברת הביטוח "הפניקס" וחברת "MAGNUS איתור וחילוץ" נמסר: "ממועד קבלת הדיווח על היעדרותו של מטייל ישראלי מבוטח "הפניקס" פעלו מסביב לשעון במהלך השבוע האחרון צוותי MAGNUS מקומיים ומישראל בשטח בשיתוף עם "הפניקס", משרד החוץ והשגריר הישראלי בלימה. צוותי MAGNUS סרקו עשרות אזורים שנותחו מראש במרכז השליטה של MAGNUS וצוותי השטח נשלחו לנקודות על-פי אינדיקציות בזמן אמת. פעולות האיתור התבצעו בתנאי שטח מורכבים, בטרקים וכן באזור הכפרים בהרים ע"י אנשי חבל, מומחי טיפוס הרים מקצועי, מתשאלים, צוות רחפנים (ALTA), מאתרים וכן צוותי משטרה מקומיים. לצד פעילות מודיעינית של הדסק המבצעי של MAGNUS. הבוקר (12.5) אותרה גופתו של אורן זמיר ז״ל ע״י צוותים שפעלו בשטח, הודעה נמסרה למשפחתו ומשרד החוץ פועל להבאתו לקבורה בארץ. אנו משתתפים בצער המשפחה והחברים, ושולחים חיזוקים בשעות קשות אלו".