לאחר כ-5 חודשים: אלמה אברהם, שחזרה מהשבי, תשוחרר מביה"ח

אלמה אברהם, בת 84, שוחררה משבי חמאס בנובמבר במסגרת עסקת החטופים הראשונה, כשמצבה קשה מאוד. היא אושפזה כשהיא מורדמת ומונשמת. אחרי חודשים של החלמה, הודיע ביה"ח סורוקה כי היא תשוחרר מחר לביתה

אלמה אברהם

חמישה חודשים אחרי שחזרה משבי חמאס ואושפזה במצב קשה מאוד, אלמה אברהם בת ה-84 תשוחרר מחר (רביעי) מבית החולים סורוקה. מחר תתקיים מסיבת עיתונאים בבית החולים, בה ישתתפו אנשי הצוות הרפואי, נציג משפחה ואברהם בעצמה.

אלמה שבה לישראל כחלק מעסקת החטופים הראשונה ב-26 בנובמבר, אחרי 51 ימים בשבי חמאס ברצועת עזה. היא כאמור חזרה במצב רפואי קשה מאוד, ואושפזה כשהיא מורדמת ומונשמת. בתה, טל אמנו, מסרה אז הצהרה לתקשורת ואמרה: "הפקירו אותה ב-7 באוקטובר, ופעם נוספת ע"י כל הארגונים שהיו אמורים להציל אותה. הגענו לצלב האדום אך הם סירבו לקחת מאיתנו תרופות מצילות חיים. בשביל מה הם נמצאים שם? היא הוזנחה רפואית במשך כל תקופת השבי".

בית החולים סורוקה בבאר שבע
בית החולים סורוקה בבאר שבע | צילום: חדשות 13

בראיון שהעניקה לחדשות 13 לאחר ההצהרה, אמרה בתה של אלמה אברהם כי המשפחה שמעה על מצבה הקשה של אמה ופינויה לבית החולים סורוקה - דרך התקשורת. היא הביעה חשש כבד לחיי אמה והוסיפה כי "היא הייתה מאוזנת תרופתית במחלות הרקע שלה, אישה שמחה ואופטימית. היא לא הייתה צריכה להגיע לטמפרטורת גוף של 28 מעלות ולדופק 40". בנה של אלמה, אורי רביץ, אמר אף הוא: "אמא שלי היא ההוכחה שכל ארגוני ההצלה צריכים לעשות הכל כדי להגיש סיוע לחטופים".