"סבא רצה נייד פשוט וזול, פלאפון מכרו לו 3 מכשירים ב-5,000 ש"ח"

זאב בן ה-91 הגיע לפלאפון כדי לתקן מכשיר קיים. שם אמרו לו שעליו לרכוש מכשיר חדש. הוא חזר הביתה עם שני מכשירי LG וטאבלט. פלאפון: "האירוע מטופל בחומרה"

זמן צפייה: 00:47

עמית לא האמינה למראה עיניה, כשסבא שלה, זאב ארינשטיין בן ה-91, הגיע אליה הביתה אחרי שהלך לתקן את הטלפון הנייד הפשוט שבו הוא משתמש בסניף של חברת פלאפון בפתח תקוה. הוא חזר הביתה לא עם מכשיר יקר ומתוחכם אחד - אלא עם שלושה. נציג פלאפון מכר לו שני מכשירי LG ועוד מסך טאבלט, שכמובן ואין לו צורך בהם. עלות המכשירים: 5,000 ש"ח.

"אם הוא לא היה בא אליי, אז הוא בכלל לא היה יודע מה קרה פה. הוא איש מאד מבוגר, שהאמין לנציג שאמר לו שזה מכשיר פשוט וזול והוא אפילו לא ידע שמכרו לו עוד מכשיר ועוד מעין טאבלט. אמרתי לו - 'סבא, מה זה? לא אמרת שאתה הולך לקנות מכשיר פשוט?'. מלכתחילה הוא הלך לתקן את המכשיר הישן שלו ואחרי שהכניסו את זה למעבדה - הוציאו מהמעבדה ואמרו לו שאי אפשר לתקן את זה והוא צריך מכשיר חדש", סיפרה עמית לרשת דיגיטל.

הפוסט שפרסמה עמית בפייסבוק
הפוסט שפרסמה עמית בפייסבוק

"הוא אמר לנציג שהוא צריך מכשיר הכי פשוט כי מעבר ללענות לשיחה וגם להוציא שיחות מאד קשה לו, אני יושבת איתו על זה שעות. הוא אמר לנציג שהוא רוצה משהו מאד פשוט, איכשהו הנציג הצליח להחתים אותו על דפים שהוא בכלל לא ידע מה הם כמובן. ואמרתי לו - 'זה המכשיר שנתנו לך?' אז הוא אמר לי - 'כן, הוא אמר שזה משהו כמו 300 שקלים, שזה במבצע', אמרתי לו - 'אוקיי, יש לך דפים? משהו שחתמת? קבלה?'. הוא הראה לי את הטפסים ואת השקית - הוא אפילו לא ידע שבתוך השקית יש עוד מכשיר, זאת אומרת מכרו לו שניים שהוא בכלל לא צריך ועוד טאבלט. הוא אמר שבאמת לא הבין למה השקית כל כך כבדה".

הטאבלט שנמכר לזאב בן ה-91
הטאבלט שנמכר לזאב בן ה-91 | צילום: מתוך פייסבוק

עמית החליטה לכתוב על העוול שנעשה לסבה בפייסבוק, פוסט שזכה למאות שיתופים ותגובות: "זה סבא שלי זאב המקסים. איש טוב בן 91. היום סבא שלי ניגש לסניף של חברת פלאפון בסגולה פ"ת. סבא שלי הסביר לנציג שישב איתו שהוא צריך מכשיר פשוט וזול כי לא משתמש הרבה במכשיר הנייד. הנציג שישב איתו אמר לו שנותן לו מכשיר נוח וטוב בעלות נמוכה והחתים אותו על כל מיני טפסים (מיותר למיין שסבא שלי האמין לו ולא ממש מבין בעניינים האלה בגילו). כשסבא שלי יצא מהסניף הוא הבחין שהשקית שנתנו לו כבדה ותהה למה. עכשיו הוא הגיע אליי, הופתעתי לגלות בתוך השקית שני (!!!!) מכשירי lg ועוד מסך נייד גדול. החתימו אותו על תשלום של מעל ל5000 שקלים! סבא שלי רק עכשיו הבין שעבדו עליו וניצלו את העובדה שהוא איש מבוגר. פשוט עצוב לי שזה המצב כאן. שמנצלים תמימות של איש מבוגר ומקסים בשביל עוד כמה שקלים של עמלה במשכורת".

אחרי שהפוסט פורסם, גם מחברת פלאפון יצרו עמה קשר. נעדכן כי העסקה בוטלה ומנהלת הסניף הגיעה בעצמה לביתם כדי לאסוף את המכשירים. חברת פלאפון התנצלה על המקרה וזאב יקבל מכשיר כפיצוי על עוגמת הנפש.

מפלאפון נמסר בתגובה: "הנושא מטופל בחומרה והתנצלנו בפני הלקוח. האירוע נוגד את ערכי השירות שלנו, וטופל מיד עם הפניה לחברה".

זאב והנכדה עמית, אחרי שהעסקה בוטלה
זאב והנכדה עמית, אחרי שהעסקה בוטלה

עמית מספרת על זאב כי "הוא אמנם בן 91 אבל הוא איש כל כך צלול ומדהים, חקלאי שכל יום מ-5 בבוקר עובד בפרדס, אגרונום לשעבר. הוא איש מדהים, וכשהוא הבין איך עבדו עליו הוא החליף צבעים, וזה הכי מקומם. זה פשוט ביזיון. אמרתי לו כמובן שלא ידאג משום דבר ושאנחנו נטפל בזה אבל הוא בכלל לא הבין מה קרה. ברור לי שהנציג שישב איתו חשב נטו על העמלה שלו ולא על שום דבר מעבר, אבל כדאי שיעשו לזה סוף. זה אנשים מבוגרים, שאין מי שילחם בשבילם", אמרה עמית.

בחודש יולי האחרון עבר במליאת הכנסת תיקון לחוק שקובע כי קשישים ומוחלשים יוכלו לבטל עסקאות גם אחרי 4 חודשים. החוק להגנת הצרכן מגן מאז גם על אזרחים ותיקים, עולים, ואנשים עם מוגבלות נפשית, שכלית או גופנית שביצעו עסקאות רוכלות או עסקאות מכר מרחוק והסכמתם נטולה בספק.