הנשיא בברכה לחג: "למרות הכול, נסב אל השולחן ונספר את הסיפור"

על רקע המאבק בנגיף הקורונה, ורגע לפני ליל הסדר, נשיא המדינה ריבלין בירך את אזרחי ישראל ואיחל לימים טובים יותר: "שנחזור לשגרתנו הברוכה במהרה, לשנה הבאה - ביחד. עם ישראל חי"

זמן צפייה: 01:28

לקראת חג הפסח ועל רקע המאבק בנגיף הקורונה, פנה הבוקר (רביעי) נשיא המדינה ראובן ריבלין לאזרחי ישראל בברכה מיוחדת. "עם ישראל, יקיריי. השנה אנחנו מציינים את ליל הסדר בנסיבות לא פשוטות, בצל מכת הקורונה", אמר הנשיא, "הדבר המודרני, שמשיתה על כולנו גזרות קשות".

"פתאום אנחנו נוכחים כמה יקרים הם אותם דברים פשוטים, פשוטים וחיים, שמרכיבים את היום-יום של כולנו". "הדברים הפשוטים" הם, לדברי ריבלין, "לצאת החוצה ולנשום את ריח האביב - שמלווה בכל שנה את חג הפסח".

"פתאום, כשנכפים עלינו ריחוק חברתי, סגר, ובידוד משפחתי, מתחדדת חשיבותה של מצוות 'והגדת לבנך', של מעשה העברת הסיפור מדור לדור - מהסבות והסבים אל הבנים והנכדות, אל הנכדים והנינות. זה הסיפור שלנו, העוגן שלנו, מה שקושר אותנו יחד - גם כשאנחנו נאלצים להיות בנפרד".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ועדת הקורונה נגד המשך ההסגר: "הנזק הכלכלי יוביל לאובדן חיים"

יותר מ-9,000 ישראלים נדבקו בקורונה; מניין המתים עלה ל-60

שב"כ חשף: אזרח ישראלי הופעל והתבקש למסור מידע לאיראן

הנשיא ראובן ריבלין בטקס מינוי שופטים צבאיים
הנשיא ראובן ריבלין בטקס מינוי שופטים צבאיים | צילום: עומר מירון וניר שחף / לע''מ

הנשיא הוסיף כי למרות המצב, "אווירת החג כבר בפתח, היא מגיעה ושורה עלינו והיא ייחודית וסוחפת. למרות הכול נסב אל שולחן הסדר, נברך 'שהחיינו' ונספר את הסיפור - לקרובים שמסובין לצדנו, וגם לאלה שקרובים לא פחות אך נאלצים לחגוג איתנו את החג מרחוק".

"בתיאור סבלם של בני ישראל במצרים, בספר שמות, נכתב: 'וייאנחו בני ישראל, ויזעקו, ויזכור אלוהים את בריתו, את אברהם, את יצחק, ואת יעקב'. בימים האלה כולנו מתפללים - בנפרד אבל ביחד - צעירים ומבוגרים, חילונים ודתיים, לימים הטובים שבדרך. כולנו מבקשים - 'זכור לנו ברית אבות'". לבסוף איחל: "חג פסח שמח, יקיריי. לשנה הבאה - ביחד. עם ישראל חי".

קריאת הגדה של פסח
קריאת הגדה של פסח | צילום: אימג' בנק / Getty Images

בתוך כך, הנשיא העלה לרשתות קריאת הגדה מיוחדת לילדים. בין היתר, סיפר ריבלין לילדים על זיכרונות ילדותו מימי הפסח בירושלים שלפני קום המדינה. "גם אם השנה לא נחגוג את ליל הסדר כבכול שנה, אלא בחוג המשפחה המצומצמת בלבד, אל תוותרו על כל המנהגים והשירים המיוחדים של חג הפסח", ביקש.

"שנחזור לשגרתנו הברוכה במהרה. וכמובן - לא לשכוח להרים טלפון, או לצלצל ב'זום' לסבא וסבתא, לאחל להם חג שמח, ולשלוח חיבוק גדול גדול - מרחוק. חוץ מזה, זכרו שככל שהסדר מצומצם יותר - עולים הסיכויים שלכם למצוא את האפיקומן".