הסתיימה חקירתו של רועי נוימן, ממובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית

לטענת נוימן, הסיבה לזימון לחקירה היא ציוץ בחשבון הטוויטר שלו, בו כתב על פרש המשטרה שנראה מכה מפגינה באיילון: "אחרי שייצא מהכלא, נרדוף אותו שנים ארוכות". עורכת דינו: "זו חקירה פוליטית שנועדה לסתום פיות". הוא נחקר במשך כשעה וחצי ואמר בצאתו: "החקירה שלי היתה פוליטית נטו"

רועי נוימן
רועי נוימן | צילום: מתוך פייסבוק. שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

המשטרה זימנה היום (שני) לחקירה את רועי נוימן, ממובילי המאבק נגד המהפכה המשפטית, בעקבות ציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו. נוימן התייצב ב-14:00 בתחנת מחוז תל אביב ברחוב דרך שלמה, כשהוא מלווה בעורכת הדין גבי לסקי ושוחרר לאחר כשעה וחצי.

לטענת נוימן, הסיבה לזימון לחקירה היא ציוץ בחשבון הטוויטר שלו, בו כתב על פרש המשטרה שנראה מכה מפגינה בנתיבי איילון: "אנחנו נדאג לא רק שהשוטר הזה יעמוד לדין, אלא שיישב שנים ארוכות מאוד בכלא. אחרי שייצא מהכלא, נרדוף אותו שנים ארוכות. תזכרו את זה מה שקרה היום לא ייסלח, לא יישכח. ארורים מי שינסו לפגוע במחאה הדמוקרטית שלנו, ארורים, עכשיו ולכל חייהם".

בצאתו מהחקירה אמר נוימן כי "במקום לשמור עלינו מהטרור,הם התחילו לחקור על ציוצים. החקירה שלי היתה פוליטית נטו, אני לא אדבר על מה שהיה שם כרגע. הדבר הכי חשוב - תדעו שביום שבת, כולנו בקפלן, נלחמים נגד הדיקטטורה".

ההפגנה בקפלן הערב
ההפגנה במוצאי שבת האחרון | צילום: רויטרס

עורכת הדין לסקי מסרה: "במקום להיאבק בטרור ולטפל באלימות ובהסתה המופנות מדי יום נגד מפגינים, במשטרה נטפלים למי שמנהלים מאבק דמוקרטי לא אלים. זו חקירה פוליטית שנועדה לסתום פיות ולהלך אימים על מי שמשמיע ביקורת נגד השלטון ומתנגד לדיקטטורה. אלה פרקטיקות הלקוחות מדיקטטורות על מלא וכך תיראה המדינה אם ההפיכה המשטרית תעבור".

בחודש שעבר עצרה משטרת ישראל מובילה נוספת של המחאה נגד המהפכה המשפטית, שקמה ברסלר, בהפגנה מול מתחם רפאל בצפון. לטענת המשטרה, ברסלר נעצרה משום ש"עודדה את המפגינים לחסום את הכביש". היא שוחררה כעבור שעה, בתנאי שלא תתקרב למקום למשך חמישה ימים.