"זמרת המחתרות" שולמית לבנת הלכה לעולמה בגיל 91

שולמית, שהייתה פעילה פוליטית בימין, היא אמה של השרה לשעבר לימור לבנת. "אמא הסתלקה מאיתנו בשיבה טובה, באצילות - ובמיעוט ייסורים"

זמן צפייה: 00:57

שולמית לבנת, אמה של השרה לשעבר לימור לבנת, הלכה היום (רביעי) לעולמה בגיל 91. לבנת, שהייתה פעילה פוליטית וזמרת שידועה בכינויה "זמרת המחתרות", תובא במהלך היום למנוחת עולמים בבית העלמין ירקון.

בתה לימור התייחסה למותה, ונפרדה: "אמא שלנו היקרה והאהובה, 'זמרת המחתרות', הסתלקה מאתנו הלילה בשיבה טובה, באצילות, ברכות ובמיעוט יסורים. נלווה אותה למקום מנוחתה האחרון בבית העלמין 'ירקונים' היום בשעה 16:45 שער הגאולה. יפה הייתה במותה כבחייה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שנה וחצי של קורונה – אפס כתבי אישום נגד מפירי ההנחיות

פונה המאחז "עוז ציון": 7 נעצרו ועוכבו בחשד לתקיפת שוטרים

דיווח אמריקני: איראן ניסתה לשגר לוויין לחלל – ונכשלה

ראש הממשלה נפתלי בנט ספד ללבנת, ומסר כי היא הייתה "זמרת נפלאה שגם תרמה רבות לבניין הארץ. פעילותה הענפה, יחד עם אנשי דור המחתרות הרבים, תיזכר כנכס צאן ברזל בתרבות הישראלית לעד. אני שולח תנחומים וחיבוק גדול לבני המשפחה".

גם שר התרבות והספורט חילי טרופר נפרד מזמרת המחתרות, ומסר: "שיריה וקולה של שולמית נכנסו לפסקול התרבות הישראלית ולא יצאו ממנו לעולם".

שולמית לבנת
שולמית לבנת, ''זמרת המחתרות'' | צילום: ויקיפדיה

לבנת נולדה ביוני 1929 בווינה, ובגיל 6 עלתה לארץ ישראל עם משפחתה. היא סולקה מבית הספר עקב חברותה בתנועת הנוער הימנית "המכבי הצעיר". היא בחרה שלא לשוב ללמוד, והחלה להופיע כשחקנית. עם פרוץ מלחמת העצמאות התגייסה לפלמ"ח כלוחמת מהשורה.

באחת מחופשותיה מהפלמ"ח, פגשה את עזריאל שחיפש זמרים לתיאטרון שרצה להקים. לאחר שנישאה לו, החלה לשיר ובין היתר הופיעה בלהקת כרמל, הצי'זבטרון ובהרכבה הראשון של להקת חיל הים. בשנות ה-50 התפרסמה בשירים עבריים כמו: "שיר התופסת", "נערת תפוחי הזהב" וכן "סתיו בחלונות ובלבבי" ו"תל אל-קאדי".

בסוף שנות ה-80 זכתה לתואר "זמרת המחתרות", בעקבות הקלטת שירי מחתרות בהם "עלי בריקדות" "הם לא ישברו אותנו" ו-"חיילים אלמונים" שהפך להיות המנון האצ"ל ולאחר מכן המנון הלח"י. בריאיון עיתונאי טענה כי מאז שהקליטה שירים אלה, היא הוחרמה על ידי תעשיית המוזיקה. בעקבות כך, מצאה את עצמה מופיעה בעיקר מול ותיקי המחתרות וקבוצות תיירים, עד שהחליטה לפרוש באופן כמעט מוחלט.