פרשת תאיר ראדה ב-2 דקות

עושים סדר בפרשה שהסעירה, ועדיין ממשיכה להסעיר, את המדינה - פרשת רצח תאיר ראדה

זמן צפייה: 01:44

בדצמבר 2006. תאיר ראדה, נערה בת 13 וחצי מקצרין, נמצאה ללא רוח חיים בתא שירותים בבית הספר התיכון "נופי גולן" שבו למדה. בגופה נתגלו חתכי סכין וסימני אלימות רבים. לאחר הרצח עצרה המשטרה את רומן זדורוב, פועל בניין שעבד בבית הספר.

זדורוב הודה בביצוע הרצח בפני חוקריו ושחזר את המעשה לפני מצלמות המשטרה, אך זמן קצר לאחר מכן חזר בו מהודאתו, סירב לחתום עליה וטען כי זו הוצאה ממנו תחת לחץ. ב-14 בספטמבר 2010 הורשע זדורוב בבית המשפט המחוזי בנצרת ברצח ונדון למאסר עולם.

זדורוב ערער על הרשעתו, ובית המשפט העליון החזיר את התיק לבית המשפט המחוזי לדיון בשתי חוות דעת חדשות של עדים מומחים מטעם הסנגוריה. בית המשפט המחוזי, שדן בחוות הדעת ביום 24 בפברואר 2014, ביקר אותן ופסק כי זדורוב אשם ברצח.

תאיר ראדה ז''ל
תאיר ראדה ז''ל

באוקטובר 2014 עירער זדורוב בשנית על פסק הדין לבית המשפט העליון. בערעור טענו סניגוריו כי נפלה שגגה בהחלטת בית המשפט המחוזי, שכן על פי טענות הסניגורים, בתא השירותים נמצאו עקבות נעליים המרמזות על אדם נוסף שיצא מהתא. חקירתו של זדורוב הובילה אותו להודאה באמצעים פסולים כגון תדרוך ופיתוי ובית המשפט המחוזי לקה בחוסר בקיאות וחוסר ריסון שיפוטי. ב-23 בדצמבר 2015 דחה בית המשפט העליון ברוב של שני שופטים נגד אחד את הערעור, והותיר את פסק הדין המרשיע על כנו. בעל דעת המיעוט, השופט יורם דנציגר, סבר כי יש לזכות את הנאשם מחמת הספק.

הפרשה זכתה להד ציבורי וכיסוי תקשורתי חריג בגודלו ביחס לפרשות רצח אחרות, שנמשך שנים לאחר הרצח.

בתחילת 2016, שודרה הסדרה "צל של אמת" ב-HOT8, לאחר שהביאה עדויות נוספות שמערערות על ההחלטה להרשיע את רומן זדורוב ברצח. הערב, חמישי 12.1, לאחר עריכה מחדש, חלקה הראשון של הסדרה ישודר לראשונה בערוץ 2

"צל של אמת", החלק הראשון, הערב, חמישי 12.1, לאחר החדשות

>>למה אנחנו לא מצליחים להירגע מפרשת תאיר ראדה?