"הבית נשרף כליל, אין מה להציל"

כוחות הכיבוי ממשיכים להיאבק בלהבות ביישוב זכרון יעקב, בו פרצה אש אתמול. תנאי מזג האוויר הובילו להתחדשות הלהבות

גל השריפות נמשך: היום (רביעי) בשעות הצהריים התחדשה הדליקה בזכרון יעקב, שהחלה כבר אתמול בצהריים. מוקד הלהבות בשלב זה הוא סמוך לרחובות החצב והתפוח.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

התושבים שבתיהם נשרפו והגיעו כדי לפנות את שארית חפציהם מהבית פונו על ידי המשטרה.

אייל גולן, תושב העיר, הגיע לביתו שברחוב התפוח וסיפר לחדשות 2 על הנזק הרב: "הבית נשרף כליל מהפסנתר ועד הספריה כולל כל הריהוט". גולן ראה את מרפסת העץ שלו עולה באש ולאחר מכן את הסלון בוער - והבין שלא ניתן להציל את הבית.

פינוי התושבים מזכרון יעקב
פינוי התושבים מזכרון יעקב

התושבים לא יורשו לחזור עד יום חמישי

"בעודי מודד את הנזקים נכנסו שוטרי מג"ב לבית ונתנו לי רבע שעה להתפנות. כעת כוחות משטרה עוברים מבית לבית ומבקשים מהתושבים לצאת מהשטח התחום", הוסיף.

הרוח החזקה גרמה להתלקחות מהירה ומחודשת של הלהבות בזכרון יעקב גם בשעות הלילה. המשטרה מסרה שהתושבים לא יורשו לחזור לבתיהם עד יום חמישי לפחות. מדוברות הכבאות נמסר כי ההתמודדות של הכוחות בשטח לא פשוטה עקב תנאי מזג אוויר, רוחות חזקות ותוואי שטח טופוגרפי קשה. בשטח נמצאים עשרות רכבי כיבוי ובשטח הכינוס ממשיכים לקלוט לוחמי אש ממחוזות שכנים.

בתום הערכת המצב על השריפה בזכרון יעקב שקיים ממ"ז חוף ניצב עמוס יעקב עם כבאות והצלה, פיקוד העורף והרשות המקומית ניתנו ההנחיות הבאות: "עקב משטר הרוחות והסכנה בהתלקחות מחודשת בשכונות שפונו בזכרון יעקב. לא תתאפשר חזרה לבתים בשכונות שפונו: וילות בחורש, זמרין וגבעת עדן".

השריפה כפי שתועדה אתמול (יוסי קרן)
השריפה כפי שתועדה אתמול (יוסי קרן)

המשטרה חסמה את הכניסות לשכונות אלה למעט לכוחות הכבוי וההצלה. על אף החשש לפגיעה ברכוש, כוחות המשטרה פרוסים וערוכים במטרה למנוע ביזה. הצפי כי גם בימים הקרובים עקב משטר הרוחות וסכנת החיים עקב התלקחות האש, לא תתאפשר חזרת התושבים לשכונות הללו.

ראש המועצה זיו דשא עדכן הבוקר כי "מימדי השריפה חייבו עבודה של כ-20 כבאיות. תוך כך, לצערי, עסקנו גם בפינוי תושבים אשר חזרו לבתיהם למרות ההנחיה. אני קורא לתושבים שלמרות הקשיים והדאגה לרכוש, לא להפריע לעבודות הכיבוי ולסמוך על כוחות הביטחון ולהישמע להוראות המצילות חיים". ראש המועצה הוסיף כי תחבורה ציבורית לא תפעל באזורים המפונים, בעוד תלמידי בית הספר החורש ילמדו בבתי הספר נילי והחיטה.

ברשות הכיבוי הוקם אמש צוות מיוחד של מחוז חוף, שיחקור את נסיבות דליקת הענק. הצוות יבדוק בין השאר חשד שהשריפה נגרמה בשל הצתה מכוונת. "אנחנו לא שוללים אפשרות להצתה, לצד אפשרויות אחרות", אמר אריה רגב, מ"מ מפקד מחוז חוף ברשות הכיבוי. "בשלב זה אנחנו מתמקדים בניסיונות לכבות את האש ללא קשר לנסיבות ההתלקחות. בשל מזג האוויר, אנחנו מתכוננים ליומיים רצופים של עבודה. יש המון שריפות באזור שפעלנו לכבותן. תנאי מזג האוויר מוסיפים להיות קיצוניים ואנחנו ערוכים עם אנשי הכיבוי לקראת התקופה הקרובה".