כך הפך בסיס צאלים לשכונה של חמאס בעזה

המאייר אליסף מיארה גויס שוב למשימה צה"לית: הוא סייע ללוחמים בבסיס צאלים והפך מבנים לבתים ברצועת עזה, צפו

שטחי האימונים שוב הפכו לכפר עוין - בחסות האמנות: המאייר אליסף מיארה כבר מנוסה בכך - להגיע לבסיסי צה"ל ולאייר על הקירות במבנים שונים בבסיס. הפעם הוא הגיע למתקן אימוני היבשה בצאלים שבדרום. המטרה: לדמות את שטחי האימונים לשכונה או כפר בשטח האויב, על מנת לסייע ככל הניתן ללוחמים המתרגלים לוחמה בשטח בנוי.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הפעם מיארה התבקש על ידי חברת "אלטל" לשחזר את ההצלחה בבסיס צאלים שבדרום הארץ, שם ביקשו ממנו לדמות שטח אויב שנראה כמו שכונה טיפוסית ברצועת עזה שעל קירותיה מתנוססים דמויות שונות וכתובות - וכך עשה. על הקירות בבסיס צאלים הוא צייר את דמויותיהם של יאסר ערפאת, אחמד יאסין, דגלי פלסטין וכתובות בערבית.

מיארה מאייר, החיילים בפעולה (אליסף מיארה)
מיארה מאייר, החיילים בפעולה (אליסף מיארה)

"זה היה מדהים", סיפר מיארה בשיחה עם חדשות 2 Online. "חיילים הם אנשים מדהימים וכיף לעבוד איתם. הם היו אדירים. לחיילים זה עשה טוב, מה ששימח אותי אפילו עוד יותר. זה הכניס להם חיים בכפר עצמו ובמתקן. הם נהנו מאוד לראות את זה תוך כדי העבודה בזמן שהתאמנו".

בקיץ האחרון הוא הגיע לבסיס אליקים שבצפון - והפך אותו לכפר של חיזבאללה בלבנון. על הקירות הוא צייר כתובות בערבית, דמויות של חסן נסראללה, סמיר קונטאר, עימאד מורנייה ולוחמי ארגון הטרור - זאת במטרה לשוות מראה דומה ככל הניתן לדבר האמיתי.

מדובר ב"שלב אחד קדימה" של התרגול הצה"לי של לוחמה בשטח בנוי - כפי שנעשה במבצעים ובמלחמות בעבר בדרום לבנון או ברצועת עזה, במהלכו בונים "כפר" בתוך הבסיס שבו מתבצעים התרגולים. אלא שבמקום תלייה של כרזות על הקירות - גויס למשימה אמן הגרפיטי.

דמותו של אחמד יאסין בבסיס (אליסף מיארה)
דמותו של אחמד יאסין בבסיס (אליסף מיארה)

מיארה שומר על עמימות לגבי פרויקטים עתידיים, אבל דבר אחד בטוח: הוא עיטר כבר בסיסים ברחבי הארץ והוא לא מתכוון לעצור. הוא אמנם מסרב לחשוף בבירור אילו בסיסים בדיוק יזכו לטיפולו, אבל הוא מקווה שיוכל להמשיך להחיות קירות וליצור עבור החיילים סביבה טובה יותר ואמינה יותר לאימוניהם.