פרשת ילדי תימן: נמצאה התאמה בין הילד שנקבר לבני משפחתו

הבדיקות הגנטיות שנערכו ע״י מומחי המעבדה הביולוגית במכון לרפואה משפטית הראו התאמה מלאה בין הדגימות שנלקחו מיוסף מלמד, שנקבר ונחשד שהיה מעורב בפרשת חטיפת ילדי תימן, לבין בני משפחתו. "סיום לסיפור הכואב רב השנים שחוותה המשפחה"

הפגנה בירושלים ביום המודעות לטיפת ילדי תימן, יוני 2021
הפגנה בירושלים ביום המודעות לטיפת ילדי תימן, יוני 2021 | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משרד הבריאות והמכון לרפואה משפטית עידכנו הערב (שבת) כי נמצאה התאמה מלאה בין הפרופיל הגנטי של המנוח יוסף מלמד ז"ל לבין הפרופיל הגנטי של בני משפחתו, זאת לאחר שנלקחה דגימת DNA מהמנוח לפני כחודש וחצי בהתאם לחוק פתיחת קברים ילדי תימן מזרח ובלקן.

תוצאות הבדיקות, שנערכו על ידי מומחי המעבדה הביולוגית במכון הלאומי לרפואה משפטית, נמסרו בהתאם לצו שניתן בתיק למשפחתו של המנוח יוסף מלמד. במקרה זה, ההשתמרות היחסית של שרידי המנוח והימצאות קרובי משפחה מדרגה ראשונה, אפשרו את המשך הליך הזיהוי והשוואה גנטית בין המשפחה לשרידים שהוצאו מהקבר.

פתיחות קבר בפרשת ילדי תימן. ארכיון
פתיחות קבר בפרשת ילדי תימן. ארכיון | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מדובר באירוע תקדימי לאחר שבפתיחת הקברים בשנת 1997 נשלחו דגימות למעבדה מובילה בעולם שלא הצליחו להפיק DNA. ממשרד הבריאות ומהמכון הלאומי לרפואה משפטית נמסר כי הם "ימשיכו לעמוד לצד המשפחות ולעשות את כל המאמצים בכלים המקצועיים העומדים לרשותם במטרה לשפוך אור בדבר גורל יקיריהן ולנסות להקל על כאבם של המשפחות".

עו"ד מאיר ברודר, יועץ משפטי במשרד הבריאות והפרויקטור לפתיחת קברי ילדי תימן, המזרח והבלקן, אמר היום כי "אנו שותפים לאירוע היסטורי בפרשה כאובה המלווה מזה שנים רבות את החברה הישראלית. כמי שמלווה את הנושא שנים רבות ונפגש ורואה את צער וכאב המשפחות בחששותיהן ביחס לגורל יקיריהם, בזכות עבודה מאומצת של כלל הגורמים במשרד הבריאות והמכון לרפואה משפטית בתיאום עם משפחתו של יוסף מלמד הצלחנו, לראשונה, להגיע לתוצאה שאני מאמין שתיתן סיום לסיפור הכואב רב השנים שחווה המשפחה".