החשוד בהכאת החובשת יואשם בתקיפה

שרה ישראלי, חובשת מד"א בתחנת תמר בים המלח, הותקפה באלימות במהלך הגשת סיוע לאישה שחשה ברע - על ידי בן זוגה של המטופלת

שרה ישראלי, חובשת מגן דוד אדום, הובהלה בסוף השבוע לבית החולים סורוקה בבאר שבע לאחר שהותקפה במהלך מתן טיפול בים המלח. היום (שני) הודיעה המשטרה כי כתב אישום יוגש נגד החשוד בתקיפתה, תושב חיפה בשנות ה-50 לחייו, והמשטרה גם תבקש להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הפרשה החלה כאשר החשוד - כך לפי הודעת המשטרה - תקף את החובשת שטיפלה בבת זוגו בעין בוקק. בשיחה שהתקבלה במוקד 100 נאמר: "שלחי לי ניידת זריז לתחנת מד"א בעין בוקק... אדם נכנס לתחנה והחל להכות את החובשת". סיירי המשטרה הגיעו למקום, עצרו את החשוד והעבירו אותו לחקירה בתחנת המשטרה בערד.

"במהלך החקירה עלה כי הוא ליווה את בת זוגתו לתחנת מד"א לאחר שזו חשה ברע ובזמן שהחובשת תשאלה אותה הוא החל לתקוף את החובשת, תוך שהוא גורם לה לחבלות בחלקי גופה", נכתב בהודעת המשטרה. עוד עלה בחקירה כי החשוד נהג ברכב ללא ביטוח ובזמן פסילה: לפני כשנה בית משפט לתעבורה הורה לשלול את רשיונו לשנתיים וחמישה חודשים.

אתר עין בוקק הפך לזירת תקיפה
אתר עין בוקק הפך לזירת תקיפה

בחקירתו הכחיש החשוד את עבירת התקיפה שיוחסה לו, אך מעצרו הוארך. חטיבת התביעות במשטרה תגיש נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים: "ננקוט באפס סובלנות כלפי כל מי שינסה להטיל אימה תוך התנהגות בריונית כנגד עובדים המשרתים את הציבור באשר הם ונפעל למיצוי הדין עימם", נמסר מהמשטרה.

החובשת שחזרה: "הגיע זוג לתחנה כשהאישה מרגישה ממש לא טוב, והצעתי לה לשבת - האדון סיפר כל מה שקרה, ואז אמרתי לו שאפנה לגברת כדי לשמוע אותה - צריך לדעת אם היא מתמצאת במקום ובזמן. הוא אמר לי: 'את עכשיו תשמעי מה אני אומר לך, ואני אגיד לך מה לעשות'. אמרתי לו: 'אתה לא צועק עליי, נכון?' - ובאותו רגע הוא בעט בי וזרק אותי לרצפה".

"מזל שפרמדיקית הייתה שם, ראתה את זה והדפה אותו מעליי, אחרת זה היה נגמר לא טוב", הוסיפה ישראלי. הפרמדיקית שסייעה לה סיפרה כי "כשהייתי בחדר סמוך, שמעתי גבר צועק אז רצתי מהר והמראה היה מזעזע: מצאתי את החובשת שרועה על הרצפה, חבולה ונסערת. הדפתי את התוקף ונעלתי את הדלת". לדברי החובשת, "אני מצטערת שדבר כזה קורה, ויודעת שמעט מאוד אנשים הם כאלה. אני אמשיך לעבוד בעבודה שאני אוהבת".

מדובר באירוע תקיפה חמור ביותר נגד צוותי מגן דוד אדום שלא ניתן לעבור עליו לסדר היום", אמר מנכ"ל מד"א, אלי בין. "אני קורא למשטרת ישראל ולרשויות אכיפת החוק למצות את מלוא הדין עם התוקף, ובכך להעביר מסר חשוב. עלינו כחברה לגנות כל אלימות מהסוג הזה כנגד צוותי רפואה״.