הסתה נגד הרמטכ"ל: המפגינים ייחקרו

היועץ המשפטי לממשלה אישר לחקור בחשד להסתה את המפגינים שצעקו מחוץ לבית הדין בו הורשע אלאור אזריה

העימותים בין המפגינים לשוטרים

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אישר הערב (חמישי) לפתוח בחקירה נגד חלק מהמפגינים אתמול מחוץ לאולם בית הדין הצבאי בתל אביב, שחשודים בהסתה לאלימות. במהלך ההפגנה נשמעו קריאות "גדי תיזהר, רבין מחפש חבר". תיעוד העימותים והקריאות פורסם בשעת הקראת הכרעת הדיןבחדשות 2.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בהודעה הדגיש מנדלבליט כי "אין מקום להשלים עם התבטאויות מסיתות, לא כלפי שופטים, לא כלפי קצינים בצה"ל, ולא כלפי כל גורם אחר במערכת אכיפת החוק ובכלל". הוא הוסיף כי "מערכת אכיפת החוק תפעל בצורה נחושה ובלתי מתפשרת ביחס לקריאות של הסתה לאלימות".

כבר בשעות הבוקר אתמול הגיעו מפגינים למען אלאור אזריה לקרייה בתל אביב. הכרעת השופטים נתנה את האות למעבר מתקווה לזעם – ובהפגנה נשמעו קריאות מסיתות נגד השופטים, הרמטכ"ל גדי איזנקוט וגם התקשורת.

העימותים בין המפגינים לשוטרים
העימותים בין המפגינים לשוטרים

זמן קצר קודם לכן חלק מהמפגינים קיוו שהקמפיין הציבורי למען אזריה יצליח, בעוד אחרים טענו כי "תופרים לו תיק של הריגה". חלקם אף איימו בשביתת רעב אם אף בית משפט, כולל בג"ץ, לא ישחרר את אזריה: "נצא למלחמה, נשרוף את המדינה". הקריאות לשרוף או להפוך את המדינה חזרו על עצמן בקהל, שהורכב משילוב בין ארגוני ימין לבין אזרחים פרטיים, חברי הפורום למען אלאור אזריה: בהמשך נתנו את הטון "הצל", אנשי ארגון להב"ה, תנועת כ"ך ובעיקר אנשי לה פמיליה, שעוררו מהומה שהזכירה לרבים את מגרשי הכדורגל.

אישר לפתוח בחקירה. מנדלבליט (מארק ישראל סאלם, FLASH 90)
אישר לפתוח בחקירה. מנדלבליט (מארק ישראל סאלם, FLASH 90)

"אם לא תחזירו את הילד, נהפוך את המדינה", זעקו אנשי הארגון המזוהה עם בית"ר ירושלים. כשהשופטת מאיה הלר התחילה להקריא את הכרעת הדין, המפגינים סימנו את האשם המיידי "איזנבלוף הביתה". אחרים הקצינו את המסר, מטרים מלשכת הרמטכ"ל: "גדי גדי תיזהר, רבין מחפש חבר". השנאה היוקדת הופנתה גם נגד התקשורת: "אתם, התקשורת השמאלנית, לא אחים שלנו. מקווים שיסתמו לכם את הפה – אתם מחפשים דם. מטונפים". בהמשך הם רצו לעבר מגדלי עזריאלי בניסיון לחסום את הכביש, והשוטרים בלמו אותם: במקום פרצו דחיפות ומכות, והיה נדמה שהדברים יצאו משליטה. לאחר ששני מפגינים נעצרו המסר הובן והרוחות נרגעו.