פנייה לפרקליט המדינה: ערער על שחרור קצב

שמונה חברות כנסת חתומות על פנייה בכתב לפרקליט המדינה שי ניצן בבקשה שיערער על ההחלטה לשחרר את הנשיא לשעבר

שמונה חברות כנסת פנו הערב (שני) לפרקליט המדינה שי ניצן בבקשה שיערער על שחרורו של הנשיא לשעבר שהורשע באונס משה קצב. על המכתב, שיזמה חברת הכנסת יעל גרמן מיש עתיד חתומות מירב בן ארי (כולנו), מיכל בירן (המחנה הציוני), תמר זנדברג (מרצ), מיכל רוזין (מרצ), זהבה גלאון (מרצ), יעל כהן פארן (המחנה הציוני) ועאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת).

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"דווקא ענישתו של איש ציבור שנשא בתפקיד בכיר כל כך חייבת להוות דוגמא ולקבוע נורמה ציבורית של החמרה בעונשם של עברייני מין וכל מי שפוגע בנשים באופן זה", כתבו חברות הכנסת במכתבן. "אנו חוששות כי שחרורו המוקדם של מי שהואשם בהאשמות כבדות כל כך בתחום הפגיעה המינית עלול להעביר מסר מוטעה, שלפיו עבירות אלו הינן קלות ונסלחות".

"חשוב להטמיע נורמה ציבורית שלפיה לנו הנשים זכות מוחלטת על גופנו וזכות לביטחון במקום העבודה ובמרחב הציבורי בכלל", המשיכו הח"כיות. "אנו תקווה כי כחלק מהתהליך החשוב כל כך של שינוי התודעה הציבורית בנושא עבירות המין, תבחר הפרקליטות לערער על ההחלטה לשחרר שחרור מוקדם את משה קצב".

"תופעת הפגיעה בנשים לא עברה מן העולם"

א' ממשרד התיירות, שנאנסה על ידי קצב, הגיבה אתמול בערב להחלטת ועדת השחרורים לקצר את עונשו. "אין לי עניין להמשיך ולהיאבק בהחלטה גם אם היא שגויה בעיניי", הבהירה א'. "לאחר שעניינו של העבריין האנס משה קצב הגיע בשלב זה לקיצו, הגיעה העת שהרשויות ישקיעו מאמץ ומחשבה כיצד לסייע בליווי ותמיכה של הנשים שעברו פגיעה כפי שאני חוויתי".

''אין גבול לביזיון''. כרמון (חדשות 2)
''אין גבול לביזיון''. כרמון (חדשות 2)

"ממרחק הזמן, ניתן לראות כמה הפגיעה הייתה קשה ועד כמה היא שיבשה את מהלך חיי ומדובר בכל תחומי החיים", הוסיפה א'. "הטיפול בנפגעות חייב להיות רב תחומי תוך הבנה שמדובר בתהליך ריפוי, שיקום ובנייה מחדש של מסלול החיים שנפגם".

"למרות השינוי ביחס של החברה לאנסים והשיפוט ההולך ומחמיר, התופעה של פגיעה בנשים על ידי בכירים בעלי כוח ושררה לא עברה לצערנו מהעולם ועדיין מתרחשת בחדרי חדרים", ציינה הנאנסת. "בהזדמנות זו אומר שמעבר למיצוי הדין עם הפוגעים, הגיעה העת לשמוע את קולן של הנשים הנפגעות, לדבר על צרכיהן ולפרוש עבורן מערך סיוע מקצועי רב תחומי ומעמיק שלו הן כל כך זקוקות, שיתמוך וילווה אותן בהמשך הדרך".

גם אודליה כרמון, א' ממשרד התחבורה שהתלוננה על הטרדה מינית מצדו של קצב, הגיבה לשחרור וכינתה את החלטת ועדת השחרורים "החלטה אומללה". "ועדת השחרורים קיבלה החלטה המבהירה לנשות ישראל כי אנו בסדום, ואין גבול לביזיון", אמרה כרמון. "שחרורו המוקדם של האנס המורשע, המסרב להכיר בחטאו, ביום בו קצין צבא מהולל, רב באולפנה, ראש עיר ויושב ראש ועדת חוקה מואשמים באלימות מינית - מעידה על השפל הערכי והמוסרי של החברה בה אנחנו חיים".

גרמן, ארכיון (צילום: פלאש 90)
גרמן, ארכיון (צילום: פלאש 90)

מעצר בית לילי ואיסור יציאה מהארץ

אתמול קבעו חברי ועדת השחרורים כי קצב ישוחרר מהכלא. בעקבות ההחלטה הגישה הפרקליטות בקשה לעיכוב ביצוע על מנת לבחון את עניין הגשת ערעור, וועדת השחרורים נענתה לבקשה והחליטה על עיכוב ביצוע של שבעה ימים. מדובר בדיון השלישי בעניינו של קצב, לאחר ששתי בקשות השחרור הראשונות שלו, בחודש אפריל ובחודש אוגוסט, נדחו.

במסגרת ההחלטה, יוטלו על קצב מספר תנאים מגבילים, בהם מעצר בית החל מן השעה 22:00 ועד השעה 06:00 למחרת היום, בכל ימות השבוע, חובת חתימה במשטרה פעם בחודש ואיסור יציאה מהארץ ללא אישור.