חשיפה: העו"ד, אולמרט והחומר החשוד כמסווג

חשיפת חדשות 2: אחד מפרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר נתפס בימים האחרונים בשעה שיצא מתאו של אולמרט עם חומרים החשודים כמסווגים

החזיק בחומרים מסווגים?
החזיק בחומרים מסווגים? | צילום: גיל יוחנן

תקרית ביטחון מידע חמורה בסיום הביקור אצל ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בכלא: עורך דין שיצא בימים האחרונים מביקור אצל ראש הממשלה נתפס כשהוא מנסה להבריח מסמכים מסווגים שהיו על פי החשד ברשותו של אולמרט מאז סיים את תפקידו כראש הממשלה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

המסמכים הוחרמו מיד והועברו לבחינת הגורמים הרלוונטיים במערכת הביטחון. נבדקת האפשרות שהמסמכים נועדו לצורך כתיבת ספרו של אולמרט, והם הוברחו אליו מביתו אל תוך כותלי בית הכלא. עורך הדין ניסה להוציא אותם ובשלב הזה נתפס.

בשירות בתי הסוהר בחרו שלא להתייחס לפרשה. ואולם הדבר עשוי להיות בעל השלכות על שחרורו המוקדם האפשרי של אולמרט. שכן בעוד כשבועיים תתכנס ועדת השחרורים לדון בבקשתו של אולמרט לקצר את מאסרו בשליש.

חוות דעת חיובית לקראת הדיון בוועדת השחרורים

ביום רביעי פורסם כי לקראת הדיון של ועדת השחרורים, הביאו אנשי מקצוע של שב"ס, כנדרש, חוות דעת שסוקרת ומסכמת את תקופת ריצוי העונש של אולמרט עד עכשיו. מדובר בחוות דעת חיובית, ולא מופיע בה שום אירוע חריג שאמור למנוע ממנו את קיצור עונשו בשליש.

חוות דעת נוספת שהוגשה לוועדת השחרורים היא זו של הרשות לשיקום האסיר. מדובר בחוות דעת מעט יותר ביקורתית. לפי אותה חוות דעת, ראש הממשלה לשעבר כותב ספר עם תכנים מסווגים, מביע צער מסוים על חלק ממעשיו, אך לא מביע חרטה בפה מלא. במסגרת השיקום הנדרש ממנו, הוא משתתף ומרצה לקבוצות אחרות.

שניים ממורשעי הולילנד כבר שוחררו לאחר שקוצר שליש ממעצרם. למהלך הזה יש חשיבות משום שבמהלך הדיון בוועדת השחרורים הם הודו והביעו צער על מעשיהם. השאלה העיקרית: כיצד ינהג אולמרט כשיופיע עוד שבועיים מול חברי הוועדה?