דרמה בביהמ"ש: אחרי 4.5 שנים בכלא הנאשם ברצח זוכה

בית המשפט המחוזי בלוד זיכה באופן מלא את עיזו נאשף, שהואשם ב-2013 ברצח יוסף ג'ומעה בטייבה. למרות שהוצג תיעוד מהזירה, השופטים סברו כי יש לשחרר את נאשף

התיעוד מזירת הרצח

דרמה בבית המשפט: אחרי 4 שנים במעצר על רצח - מגיע זיכוי: בית המשפט המחוזי בלוד זיכה היום (שלישי) את עיזו נאשף שהואשם לפני ארבע שנים וחצי ברצח יוסף ג'ומעה בטייבה. על פי כתב האישום שהוגש נגדו, המבוסס על תיעוד מהזירה, נאשף ירה בג'ומעה באמצעות נשק אוטומטי ורצח אותו כששהה במכונית. שנים אחר כך, דחה בית המשפט את הראיות שהציגה הפרקליטות והורה לשחרר את נאשף בשל זיכוי מלא.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

אירוע הרצח התרחש בחמישה בינואר 2013, אז הגיעו יוסף ג'ומעה המנוח ואדם בשם סאמר עזאם עם רכבם לטייבה. בשעה שהחנו את רכבם, סאמר יצא מהמכונית והבחין ברכב נוסף שעוצר לידם. לפתע יצאו מהרכב שני אנשים וריססו ביריות את הרכב שבו ישב ג'ומעה, שנהרג במקום. סאמר עצמו הצליח לברוח.

לפי תיעוד מזירת הרצח, המבטים של אחד הרוצחים ושל סאמר התלכדו לרגע קצרצר. בחקירתו טען סאמר כי אינו יודע מי היורים, אך יומיים לאחר מכן טען כי זיהה את הנאשם וכי מדובר בעיזו נאשף, הנמצא עמו בסכסוך משפחות חריף.

בשל עדות לא אמינה של נאשף ובעקבות עדות הראייה של סאמר הפרקליטות החליטה להגיש נגד נאשף כתב אישום חמור על רצח. אלא שבמהלך המשפט עלו ראיות שסתרו את גרסת המשטרה.

פרקליטיו של נאשף, עו"ד אבי חימי ומשה וייס, הציגו סרטון שתיעד את הנאשם כ-2 דקות וחצי אחרי הרצח כשהוא נמצא בתחנת דלק עם בגדים שונים ורכב אחר משל היורה. המשטרה אמנם טענה כי זה לא סותר את העובדה שהוא רצח את ג'ומעה, אך השופטים לא השתכנעו וזיכו אותו לחלוטין אחרי 4 שנים של מעצר בבית הכלא.

אבי חימי ומשה וייס, עורכי דינו של הנאשם בירכו על הכרעת הדין: "מדובר בהחלטה צודקת מאין כמוה של בית המשפט לזכות את מרשינו זיכוי מוחלט".

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "הפרקליטות סברה כי יש לתת אמון בגרסתו של העד המרכזי בתיק, לאור אמינותה ושלל חיזוקים ראייתיים שנמצאו לעדותו, לצד סתירות בעדותו של הנאשם. בית המשפט קבע היום אחרת ואנו נלמד את הכרעתו לעומקה".