המאבק למען שיוויון מגדרי בבית המשפט העליון

אילנה שושן, משפטנית וחברת הנהלת שדולת הנשים בישראל, דורשת ייצוג שווה לשופטות בבית המשפט העליון

זמן צפייה: 12:53

כיום מכהנים בבית המשפט העליון 15 שופטים, ורק ארבע מהן שופטות. פחות משליש. בשבועות הקרובים תחליט הוועדה למינוי שופטים על מינויים של ארבעה שופטים חדשים ושדולת הנשים קוראת לייצוג שווה לנשים.

במכתב ששיגרה שדולת הנשים לשרת המשפטים ולחברי הוועדה למינוי שופטים, אילנה שושן, משפטנית וחברת הנהלת שדולת הנשים בישראל, דורשת ייצוג שוויוני לנשים בבית המשפט העליון, לראשונה מקום המדינה. "בית המשפט העליון הוא עדיין מוסד גברי במובהק. במשך כמעט שלושה עשורים מאז היווסדו לא כיהנה בו ולו שופטת אחת. שופטת ראשונה מונתה לבית המשפט העליון רק בשנת 1977. בכל שנותיו כיהנו בו 11 שופטות בלבד (במינוי קבוע). אפילו כיום, אחרי שתי נשיאות בבית המשפט, מכהנות בו כאמור 4 שופטות בלבד מתוך 15 שופטים בסך הכל – מעט יותר מרבע", מסבירה המשפטנית שושן.

"ייצוג נשים איננו רק הכרח מכוח הדין, כי אם גם הכרח ציבורי ומוסרי ממדרגה ראשונה. שדולת הנשים מאמינה כי ייצוג שוויוני של נשים שופטות בבית המשפט העליון יספק נקודות מבט חדשות ויוביל לשינוי חיובי בשירות הציבורי ובדמוקרטיה הישראלית, עבור כלל אזרחיות ואזרחי מדינת ישראל". צפו בראיון המלא מתוך בוקר חם עם דנה פאן לוזון וקובי מחט